خیز امیدوارانه شنای پروانه در گیشه، فیلم خوب مخاطب دارد حتی در روزهای کرونایی!

به گزارش وبلاگ ورامین، با گذشت یک هفته از بازگشایی سینماها پس از تعطیلی چهارماهه، فیلم شنای پروانه فروش نسبتاً خوبی را تجربه نموده است.

خیز امیدوارانه شنای پروانه در گیشه، فیلم خوب مخاطب دارد حتی در روزهای کرونایی!

به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری وبلاگ ورامین، با گذشت یک هفته از بازگشایی سالن های سینما صبح امروز آمار اکران از سوی سازمان سینمایی اعلام شد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی در مصاحبه با برنامه صبحگاهی در انتهای الوند درباره آمار فروش فیلم های درحال اکران گفت: از اول تیرماه تا دیشب هفتم تیرماه کل فروش فیلم های سینمایی در سالن های سراسر کشور 933 میلیون تومان و تعداد مخاطبان 48 هزار و 786 نفر بوده است.

فروش 630 میلیون تومانی شنای پروانه در یک هفته

مسعود نجفی با اشاره به فروش دو فیلم جدید، اضافه کرد: بر طبق آخرین اعلام ها، میزان فروش فیلم شنای پروانه 631 میلیون تومان با تعداد مخاطب 32 هزار 347 نفر و میزان فروش فیلم خوب، بد، جلف 2: ارتش سری 263 میلیون تومان و 13 هزار با 661 نفر مخاطب بوده است.

وی گفت: سایر فیلم ها نزدیک به 40 میلیون تومان فروش داشتند و مخاطب آنها 2 هزار و 778 نفر بوده است؛ این آمار درحالی است که بلیت سینماها در سه روز اول نیم بها بوده است.

نجفی همچنین در شامگاه آدینه ششم تیرماه نیز در مصاحبهی تلفنی با برنامه نقد سینما از اقبال 60 درصد مخاطبان هفته اول بازگشایی سینماها به شنای پروانه، 25 درصد به فیلم خوب، بد، جلف 2 و استقبال 15 درصد از مجموع کل مخاطبان از فیلم های دیگر خبر داده بود. آماری که به نظر می رسد تا امروز نیز پا برجا باشد.

براساس این آمار و با توجه به شرایط کرونایی و بازگشایی سینماها پس از یک تعطیلی 4 ماهه می توان گفت این دو فیلم شروع امیدوارکننده ای در گیشه داشته اند؛ وضعیتی که برای فیلم شنای پروانه نمود بیشتری دارد.

نخستین تجربه کارگردانی کارت و پیروز ترین فیلم جشنواره سی و هشتم

شنای پروانه که نخستین فیلم بلند محمد کارت در مقام کارگردان است، بهمن ماه سال گذشته در جریان سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. جواد عزتی، طناز طباطبایی، امیر آقایی، مه لقا باقری، پانته آ بهرام و علی خشنود بازیگران این فیلم هستند.

میزان فروش فیلم شنای پروانه در یک هفته اخیر 631 میلیون تومان و فیلم خوب بد جلف 2: ارتش سری 263 میلیون تومان بوده است.

این فیلم مضمونی اجتماعی دارد و در نگارش فیلمنامه آن علاوه بر محمد کارت، حسین دوماری و پدرام پورامیری نیز مشارکت داشته اند.

شنای پروانه در سی و هشتمین دوره از جشنواره فیلم فجر(بهمن 1398) پیروز شد با دریافت پنج جایزه، پیروز ترین فیلم لقب بگیرد. سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری و صداگذاری، تدوین، نقش مکمل زن، نقش مکمل مرد و جایزه بهترین فیلم برگزیده تماشاگران، دستاورد شنای پروانه در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر بود.

در جنوب شهرشنای پروانه طوفان به پا می نماید

فیلم با یک موقعیت بحرانی شروع می گردد که بهانه آن انتشار تصاویر خصوصی زنی به نام پروانه (طناز طباطبایی) است. هاشم شوهر پروانه (امیر آقایی) که از اراذل و اوباش شناخته شده جنوب شهر است، در واکنش به این اتفاق کارهایی می نماید که وقایع بعدی داستان را با موضوع برادر او یعنی حجت (جواد عزتی) رقم می زند.

استقبال از شنای پروانه بار دیگر این حقیقت را ثابت کرد که فیلم خوب در هر شرایطی تماشاگر خود را پیدا می نماید.

شنای پروانه با توجه به مضمون جذاب، ریتم تند و بازی های درخشان بازیگرانش می تواند انتخابی درست برای بازگرداندن رونق به سالن های سینما باشد. روایت جاندار محمد کارت از روابط شخصیت ها و ملموس بودن فضا و دیالوگ ها در بستر داستانی متشنج باعث می گردد تا تماشاگر پابه پای حل معمای محوری فیلم جلو برود و به اصطلاح از جایگاه خود تکان نخورد.

شنای پروانه در فرم چیزی کم ندارد؛ اما آن چه فیلم را نسبت به نمونه های مشابهش متفاوت می نماید، مضمون است. آدم های شنای پروانه، اسیر جبر زمانه نیستند . بدبختی، سرنوشت محتوم آن ها نیست. آدم های فیلم، مختارند. آدم هایی که خودشان سرنوشت خودشان را می سازند. رنج در شنای پروانه، امری تحمیل شده از بیرون نیست

آسیب های اجتماعی موضوعی پرطرفدار برای فیلمسازی در ایران است. گفتن از رنجِ کارتن خوابی و اعتیاد و فقر و فحشا، همواره جذاب است و مخاطبان حرفه ای سینما را به سمت خود می کشاند. پس از درخشش ابدویک روز در جشنواره فیلم فجر سی وچهارم فیلمسازی درباره فلاکت در سینمای ایران تبدیل به موج شد.

موجی که با مغزهای کوچک زنگ زده و متری شش ونیم اوج گرفت و اقبال تماشاگران و داوران جشنواره به این فیلم ها، نشان داد فیلم ساختن از مصائب اجتماعی، مشتریان زیادی دارد. نگاه کارت در شنای پروانه به سینمای فلاکت تازه است و همین تازگی است که استقبال مخاطبان را به همراه داشته است.

استقبال از شنای پروانه بار دیگر این حقیقت را ثابت کرد که فیلم خوب در هر شرایطی تماشاگر خود را پیدا می نماید و اثری که در فرمی جذاب ساخته شده و حرفی برای گفتن داشته باشد همواره مخاطب دارد. این واقعیتی است که باید هم مورد توجه فیلمنامه نویسان و هم سیاست گذاران سینمایی قرار بگیرد. با وجود مسائل فراوان و هزینه بالای سینما رفتن به برای اغلب خانواده ها، مخاطبان سینما همچنان پای فیلم هایی جذاب می نشینند. پس فراموش نکنیم که فیلم خوب همواره می فروشد حتی در بحبوحه کرونا و با محدودیت های ناشی از آن!

4104/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "خیز امیدوارانه شنای پروانه در گیشه، فیلم خوب مخاطب دارد حتی در روزهای کرونایی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیز امیدوارانه شنای پروانه در گیشه، فیلم خوب مخاطب دارد حتی در روزهای کرونایی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید