درگیری امیکرون در بچه ها شدت بیشتری دارد؛ زنگ خطر برای تهران

به گزارش وبلاگ ورامین، تهران (پانا) - فرمانده مقابله با کرونا تهران پیش بینی کرد درگیری امیکرون در بچه ها شدت بیشتری داشته باشد و یک فرمی از بیماری التهابی در پی ابتلا به امیکرون در بچه ها دیده می گردد و از هر هفت کودک مبتلا شده یک کودک با عوارض طولانی مدت کرونا درگیر می گردد.

درگیری امیکرون در بچه ها شدت بیشتری دارد؛ زنگ خطر برای تهران

علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران در جلسه امروز که با حضور استاندار تهران برگزار گردید، گفت: اگر شاخص ابتلا در کشور را آنالیز کنیم متوجه می شویم که در خراسان شمالی، سمنان، یزد خراسان جنوبی، کرمان و ایلام فرایند ابتلا و وضیعت بستری رو به افزایش بوده اما در تهران دارای شرایط ایستایی است و فرایند کاهشی نداریم. همین امر می تواند زنگ خطر برای ما باشد. بعلاوه بیشترین میزان مراجعات در حوزه بهداشت است.

وی ادامه داد: از 3600 نمونه ارجاع شده به آزمایشگاه انیستیتو پاستور حدود 800 نمونه واریانت امیکرون بودند. بعلاوه 62 درصد نمونه های ارسالی امیکرون بوده اند. از نمونه های بستری ارسال شده 9 درصد امیکرون و 40 درصد همچنان مربوط به سویه دلتا بوده و نشان دهنده این است که همچنان دلتا عامل مرگ و میر است.

زالی توضیح داد: امیکرون سرایت پذیری بیشتری دارد و احتمالا درگیر ریوی که عامل اصلی مرگ و میر است در این سویه کمتر است. بعلاوه سازمان بهداشت جهانی اعلام نموده بیش از 50 درصد اروپا تا خاتمه زمستان درگیر امیکرون خواهند شد، از همین رو توجه به این سویه اهمیت دارد.

وی ادامه داد: به چند علت امیکرون اهمیت دارد؛ از جمله اینکه سرعت ابتلا امیکرون بالاتر است. وقتی سرعت ابتلا بیشتر باشد بستری و به تبع آن مرگ و میر هم بیشتر می گردد، تیم بهداشت و درمان در معرض خطر بیشتر هستند و فشار مضاعفی به بهداشت و درمان وارد می نماید و تاب آوری بخش بهداشت و درمان نیز در مقابل این سویه اهمیت دارد.

وی درباره ابتلای اطفال به امیکرون گفت: امیکرون به دلایل فرار ایمنی دارد؛ گروه های که واکسن نزده اند نقطه هدف این سویه است و از همین رو در عرصه جهانی ابتلا بچه ها و نوجوانان به این سویه بیشتر است پیش بینی می گردد درگیری امیکرون در بچه ها شدت بیشتری داشته باشد و یک فرمی از بیماری التهابی در پی ابتلا به امیکرون در بچه ها دیده می گردد و از هر هفت کودک مبتلا شده یک کودک به عوارض طولانی مدت کرونا درگیر می گردد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران درباره واکسیناسیون بچه ها گفت: پر مناقشه ترین بحث جهانی بحث واکسیناسیون بچه ها است البته واکسیناسیون آنها از آذرماه در جهان آغاز شده و دیتا به میزان کافی وجود دارد. سوبراناپلاس و سینوفارم در بچه ها در جهان استفاده شده و نتایج آن قابل دسترس است و نظر کمیته این است که برای بچه ها پرخطر انجام گردد.

وی با اشاره به نامه سه رئیس دانشگاه به مجلس گفت: در این نامه استیجاری بودن مراکز بهداشت، عدم اشغال پست های بهداشت در تهران و به موضوع اعتبارات اشاره شده است. ما پیشنهادات مان را ارایه نموده ایم و امیدواریم که بتواند در بهبود شرایط مراکز موثر باشد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "درگیری امیکرون در بچه ها شدت بیشتری دارد؛ زنگ خطر برای تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری امیکرون در بچه ها شدت بیشتری دارد؛ زنگ خطر برای تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید