اندازه نرخ باروری در کشور؛ تهران و سیستان و بلوچستان در صدر

به گزارش وبلاگ ورامین، براساس آمار منتشر شده از سوی دفتر جمعیت، نیروی کار و سرشماری مرکز آمار ایران، میزان باروری کل کشور از 2.1‬ فرزند در سال 96 که می توان آن را باروری در سطح جانشینی در نظر گرفت به 1.7‬ فرزند در سال 99 رسیده است و این به معنی آن است که نرخ باروری ما طی این سال ها با سیر نزولی همراه بوده است.

اندازه نرخ باروری در کشور؛ تهران و سیستان و بلوچستان در صدر

به گزارش مهر، استان هایی از جمله کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی و غربی، فارس، همدان، بوشهر، اردبیل، کهگیلویه و بویراحمد، زنجان، قم، کرمان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، گلستان، خراسان رضوی و شمالی باروری پایین و کمتر از سطح جانشینی داشته اند.

تهران به همراه سمنان، البرز، مازندران و گیلان پنج استانی هستند که با میزان باروری بسیار پایین 1.3‬ و حتی پایین تر از این را داشته و چهار استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خوزستان و یزد میزان باروری بیشتر از 2.1 و سطح جانشینی را در سال 99 داشته اند.

در واقع 58 درصد از استان ها در سال 99 باروری کمتر از سطح جانشینی یعنی بین 1.5 تا 2.1‬ فرزند، 16 درصد از استان ها باروری بسیار پایین یعنی 1.3‬ فرزند و کمتر از آن، 13 درصد از استان ها باروری پایین یعنی 1.5‬ فرزند و پایین تر از آن و 13 درصد از استان ها باروری بالاتر از سطح جانشینی یعنی بیشتر از 2.1 فرزند را داشته اند.

منبع: فرارو

به "اندازه نرخ باروری در کشور؛ تهران و سیستان و بلوچستان در صدر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندازه نرخ باروری در کشور؛ تهران و سیستان و بلوچستان در صدر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید