در را پشت سر ببند آقای رسول پناه!

به گزارش وبلاگ ورامین، ماجرا اما امتداد بی اعتمادی هاست. در همین ماجرای ویدئوی رسول پناه آشکارا می گردد بی اعتمادی مدیرعامل به سرمربی و بازیکنان، بی اعتمادی بازیکنان به همدیگر، بی اعتمادی بازیکنان به مدیرعامل و ....

در را پشت سر ببند آقای رسول پناه!

وبلاگ ورامین؛ احسان محمدی- مهدی رسول پناه دندانپزشک است. فارغ التحصیل دانشگاه شهید بهشتی، عضو شورای مرکزی و رئیس کمیته انتخابات حزب اعتماد ملی، در انتخابات دوره هشتم مجلس شورای اسلامی جزو کاندیداهای این حزب از حوزه انتخابیه تهران و شمیرانات بود و سال هاست در ورامین و تهران به ارایه خدمات درمانی دندان پزشکی مشغول است... اما چه ربطی به فوتبال دارد؟ این بخشی از یادداشت آقای دندانپزشک، پرسپولیس را سرویس می نماید؟ که اسفند 98 منتشر کردیم.

او شب گذشته با انتشار بیانیه ای از پرسپولیس خداحافظی کرد. بیانیه ای حاوی ارائه گزارش عملکردی کوتاه از عملکردش؛در طول حضورم توانستم از 13 پفراینده مطالباتی این باشگاه، 9 پفراینده را ببندم، بویژه پرداخت مطالبات برانکو ودستیارانش که مهمترین دغدغه طرفداران بودودر خاتمه فصل گذشته برای اولین بار بیش از 95 درصد مبلغ قرارداد بازیکنان را پرداخت کنم، املاک باشگاه را برگردانم و پرسپولیس را به خصوصی سازی برسانم.

به عنوان سرپرست باشگاهی که بسیاری از بازیکنان کلیدی اش مازندرانی هستند و خطاب به سرمربی و چند ستاره اش الفاظ رکیک به کار برده بود هم نوشت از سوتفاهمات ایجاد شده برای مردم شریف و اصیل وخونگرم ومهمان نواز مازندران عذرخواهی کنم، از کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس برای همه کوشش هایشان تشکر و اگر باعث آزردگی آنها شدم پوزش بخواهم.

در ویدئوی دردسرسازی که از او منتشر شد، این درجه از خامی، رفتار عجیب در درددل کردن با طرفدار کف خیابان، عدم آشنایی با تبعات حرف هایش و البته تسلط در به کارگیری بی پروایانه واژه های رکیک شگفت انگیز بود. به ویژه اینکه رسول پناه دانشگاه رفته است و کاندیدای انتخابات مجلس و ....

واقعیت این است که بسیاری از مدیران عرصه های دیگر هم تفاوت چندانی با رسول پناه در رفتار و گفتار ندارند. ماجرا اینجاست که عرصه ورزش، عریان است، کوچک ترین حاشیه آن به ویژه در مورد دو تیم پرسپولیس و استقلال توسط دهه رسانه بازتاب و توسط میلیون ها نفر آنالیز می گردد، در طول یکسال گذشته کرونا زندگی، کسب و کار، سلامت، جان و آینده همه ما را به هم ریخته است، قیمت اجناس چند برابر شده اند اما جایی کسی اعتراضی نموده است؟ در همین مدت جمعی از طرفداران استقلال و پرسپولیس بارها مقابل وزارت ورزش، مجلس، ساختمان دو باشگاه و ... علیرغم هشدارها در مورد خطرات شیوع کرونا جمع شده اند و حق خواهی نموده اند!

مهدی رسول پناه مثل بیشتر اعضای هیات مدیره و مدیرعامل های پرسپولیس و استقلال یک باره از اعماق به صحنه می آیند و بعد از مدتی کوتاه که برکنار می شوند یا استعفا می نمایند چنان از یاد می فرایند که انگار هرگز وجود نداشته اند! همین عدم سابقه و ریشه ورزشی خیلی اوقات اسباب دردسر است. بازیکن و مربی برایشان تره خرد نمی نمایند و خودشان هم فاقد کفایت برای مدیریت صحنه ای پرچالش مثل پرسپولیس و استقلال هستند که در این چند سال نام شان با شکایت، بدهی، کسر امتیاز، سقوط به دسته پایین تر و ... گره خورده است. البته که چند مدیرعامل که سابقه ورزشی داشتند هم نتوانستند از این تلاطم ها جان سالم به در ببرند.

رسول پناه دوازدهمین مدیرعامل پرسپولیس در ده سال اخیر است. عمر مدیریت در این باشگاه قدیمی کمتر از یک سال است! در یک سال چه کاری می گردد کرد؟ اینجا محله برو بیا شده است. فرد بعد از رسول پناه هم بعید است بتواند در یک ساختار معیوب معجزه ای انجام دهد. ماجرا اما امتداد بی اعتمادی هاست. در همین ماجرای ویدئوی رسول پناه آشکارا می گردد بی اعتمادی مدیرعامل به سرمربی و بازیکنان، بی اعتمادی بازیکنان به همدیگر، بی اعتمادی بازیکنان به مدیرعامل و .... را دید و حالا بی اعتمادی طرفدار به همه اینها را هم افزود. آن ها حالا با اطمینان می گویند بعد از چهار قهرمانی پرسپولیس، در وزارت ورزش تصمیم گرفته شده تا مانع موفقیت بیشتر پرسپولیس شوند و رسول پناه مامور بود تیم را نابود کند!

پرسپولیس بعد از قهرمانی چهارباره در لیگ تقریباً یک روز خوش نداشته است. شکست مقابل استقلال، جدایی یک باره مهدی ترابی و علی علیپور، ماجرای استعفای گل محمدی، محرومیت آل کثیر، شکایت باشگاه النصر و ادعای محرومیت از فینال، شابعه رفتن بشار رسن، جدایی شجاع خلیل زاده و حالا رفتن محمد نادری به تیم رقیب و استعفا-برکناری رسول پناه! این در حالیست که آنها در ماه آینده باید فینال لیگ قهرمانان را مقابل تیمی از شرق آسیا برگزار نمایند که بعید است مدیرعاملش با الفاظی ناشایست رازهای باشگاه را کف خیابان بریزد و تازه با اعتماد به نفس بگوید من مثل سعادتمند مدیرعامل استقلال (....) نیستم!

این فوتبال یک ویرانه تمام عیار است، مثل ساختمانی که کج بالا رفته است و دیر یا زود تمامش پایین می ریزد، اما شما در را پشت سرت ببندد آقای رسول پناه، با این میزان خردمندی در درک فضا کسی دلش برایت تنگ نمی گردد!

منبع: عصر ایران

به "در را پشت سر ببند آقای رسول پناه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در را پشت سر ببند آقای رسول پناه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید