رشد 27 هزار واحدی شاخص بورس

به گزارش وبلاگ ورامین، بازار سرمایه معاملات را در نخستین روز هفته جاری چراغ سبز به خاتمه برد و شاخص کل این بازار در آستانه 770 هزار واحد نهاده شد. در امسال شاهد صعود 20 هزار واحدی شاخص بودیم اما برای نخستین بار است که شاخص کل این بازار بیش از 27 هزار واحد رشد می نماید.

رشد 27 هزار واحدی شاخص بورس

به گزارش ایسنا، شاخص کل بازار سرمایه امروز با 27 هزار و 888 واحد رشد به رقم 769 هزار و 820 واحد رسید. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با 9962 واحد صعود، رقم 262 هزار و 19 واحد را ثبت کرد. امروز 648 هزار معامله به ارزش 51 هزار و 596 میلیارد ریال در بورس انجام شد.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی گل گهر، معدنی و صنعتی چادرملو، ملی صنایع مس ایران، گروه مپنا، بانک ملت و پتروشیمی پارس نسبت به سایر نمادها، بیشترین تاثیر مثبت را روی بازار داشتند و بانک های ملت و تجارت، پالایش نفت بندرعباس، گلوکوزان، پالایش نفت اصفهان، ملی صنایع مس ایران و بانک صادرات ایران نمادهای پربیننده بورس بودند.

صعود 265 واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با 265 واحد صعود رقم 9338 واحد را ثبت کرد. در این بازار 476هزار معامله انجام شد که 35 هزار و 445 میلیارد ریال ارزش داشت. سهامی ذوب آهن اصفهان، پتروشیمی زاگرس، گروه توسعه اقتصادی مهر آیندگان، پتروشیمی تندگویان، توسعه مولد نیروگاهی جهرم، صنایع ماشین های اداری ایران و فرابورس ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را در فرابورس گذاشتند.

لیست نمادهای پربیننده فرابورس نیز از سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، فراوری نیروی برق دماوند، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی، توسعه مولد نیروگاهی جهرم، فرابورس ایران و صنایع ماشین های اداری ایران تشکیل شده بود.

منبع: فرارو

به "رشد 27 هزار واحدی شاخص بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 27 هزار واحدی شاخص بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید