وزیر ارتباطات: توسعه کشور در گرو اقتصاد دیجیتال است

به گزارش وبلاگ ورامین، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: محور مالی توسعه کشور توسط جوان های این مرز و بوم در گرو اقتصاد دیجیتال است.

وزیر ارتباطات: توسعه کشور در گرو اقتصاد دیجیتال است

به گزارش ایرنا، محمدجواد آذری جهرمی روز سه شنبه در نشست شورای اداری کاشمر گفت: فناوری اطلاعات، کمربند اجرایی تمام حوزه هاست و با ورود به تمام عرصه ها به خصوص بخش کشاورزی موجب افزایش بهره وری می گردد.

وی اضافه نمود: وقتی اقتصاد دیجیتال در فرآیند مدیریت کشاورزی وارد گردد تحول بزرگ ایجاد می نماید و موجب افزایش محصول و کاهش مصرف آب می گردد.

وی گفت: اقتصاد دیجیتال موجب می گردد شبکه توزیع نیز تغییر کند، کاری که امروز رخ داده و شاهد آن هستیم و ظرفیت های بسیار به خصوص برای جوانان به وجود آورده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه باید از مواهب مالی فناوری دیجیتال بهره مند شویم گفت: امروز فقط در یکی از شرکت حمل و نقل اینترنی 1600 نفر کارمند و بیش از 800 هزار خودرو و راننده کار می نمایند و این از مواهب ظرفیت های جدید در این زمینه است.

وی اضافه نمود: این شرکت ها وام یا ارز 4200 تومانی نمی خواهند بلکه درخواست آنها این است که به آنها گیر ندهیم و این از نشانه های بروز تحول دیجیتال می باشد که در کشور ما هم در حال وقوع است.

وی با بیان اینکه در عرصه مالی وظیفه داریم ابتدا دسترسی را افزایش دهیم گفت: اگر امروز فرش کاشمر به فراموشی سپرده می گردد با تحول دیجیتال می گردد آن را زنده کرد و به بازارهای مطلوب عرضه نمود.

آذری جهرمی گفت: طی یک و نیم سال گذشته اتصال مناطق شهری کشور به شبکه ملی اطلاعات از 50 به 100 درصد و مناطق روستایی از 32 به 78 درصد رسیده و موجب شده است بازار شرکت های اینترنتی دو برابر گردد.

وی با تاکید براینکه باید فرآیند و مکانیزم رشد نخبگان در کشور را تسهیل کنیم، اضافه نمود: نخبگان کشور باید در عرصه های مختلف ورود نموده و اقدامات لازم را انجام دهند که این کار شروع شده و طرح نوآفرین با هدف حمایت از کسب و کارهای نوپا به تصویب دولت رسیده است.

وی گفت: تاکنون بیش از هزار شرکت فن آور از سراسر کشور در این طرح ثبت نام نموده اند.

وی گفت: در طرح نوآفرین، استارت آپ هایی را مد نظر داریم که اندازه مالی آنها از صفر تا 500 میلیون تومان درآمد سالانه است و این استارت آپ ها سه سال فرصت دارند تحت حمایت قرار بگیرند تا خود را از درآمد صفر به 500 میلیون تومان برسانند و اگر زودتر به این مقدار رسیدند خدمات نوآفرین برای آنها به خاتمه می رسد و وارد مرحله بعدی می شوند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه طرح نوآفرین با هدف حمایت از کسب و کارهای نوپا، توانایی ایجاد 68 هزار شغل در سال را دارد، اضافه نمود: به زودی اقتصاد دیجیتال جایگزین اقتصاد نفتی خواهد شد.

وی گفت: در کمتر از یک سال قبل اعلام کردم به زودی بلاکچین خواهد آمد که بسیاری اعتراض کردند اما اکنون شاهدیم دولت مصوبه داده و اقتصاد ارز دیجیتال را به رسمیت شناخته است.

وی در ادامه به ابعاد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تحول دیجیتال اشاره نمود و گفت: اکنون ظرفیت شبکه های اجتماعی و فضای مجازی به حدی رسیده که وزیر امور خارجه، مسئول دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران را تحریم می نمایند تا صدای وی به وسیله فضای مجازی به گوش مردم و سیاستمداران سایر کشورها نرسد.

آذری جهرمی اضافه نمود: اگر در استفاده از فضای مجازی توانمند باشیم بدون شک می توانیم برای کسانی که خیر و صلاح مردم ما را نمی خواهند، تهدید ایجاد کنیم و حرف حق خود را بزنیم.

وی با بیان اینکه نباید از فضای مجازی ترس و هراس داشت و باید به جنبه های مهم آن توجه نمود گفت: امروزه تحول دیجیتال موجب تغییراتی در سبک زندگی مردم شده و بسیاری از صف های طویل و مشاغل حذف شده و به زودی کنتور خوان ها و توزیع نماینده های قبض های مختلف نیز حذف خواهند شد و به جای آن رویش بسیاری از مشاغل جدید را خواهیم داشت.

وی گفت: برای تغییر سبک زندگی باید برنامه داشت و از فرصت های فرهنگی استفاده کرد در غیر این صورت رشد ما کاریکاتورگونه خواهد بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه نمود: بعضی قائل براین هستند که رشد فناوری را کاهش دهیم تا رشد فرهنگی به آن برسد که در این صورت در آینده اقتصاد را هم از دست خواهیم داد و معلوم نیست فرهنگ را هم به دست آوریم.

وی گفت: کسانی که در عرصه فرهنگ کار می نمایند باید در حوزه فضای مجازی فعال شوند و حضور جریان ساز خود را شروع نمایند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که دیروز وارد خراسان رضوی شده تاکنون به شهرهای تربت حیدریه، گناباد و بجستان سفر نموده است. وی در ادامه این سفر پس از کاشمر به نیشابور سفر خواهد نمود.

کاشمر در 228 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار گرفته است.

منبع: همشهری آنلاین

به "وزیر ارتباطات: توسعه کشور در گرو اقتصاد دیجیتال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر ارتباطات: توسعه کشور در گرو اقتصاد دیجیتال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید