سبک سازی پشت بام بازار شتربان تبریز به خاتمه رسید

به گزارش وبلاگ ورامین، سبک سازی پشت بام بازار شتربان تبریز در راستای استحکام بخشی و سبک سازی بناها در برابر زلزله، تنش ها و تکان های افقی انجام شد.

سبک سازی پشت بام بازار شتربان تبریز به خاتمه رسید

به گزارش وبلاگ ورامین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مدیر پایگاه میراث دنیای بازار تبریز از مرمت و پایش مستمر بازار تبریز اطلاع داد و گفت: استحکام بخشی و سبک سازی بناها به منظور مقاومت بناهای تاریخی در مقابل زلزله انجام گرفت.

حسین اسمعیلی سنگری مدیر پایگاه دنیای بازار تبریز با اعلام این خبر گفت:بازار دنیای تبریز یکی از مهمترین بناهای تاریخی ایران محسوب می شود که مرمت و پایش آن به صورت مداوم در حال اجرا است.

او گفت: مهمترین کاری که در امسال توسط پایگاه و اداره میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی انجام گرفت، سبک سازی پشت بام بازار (بازار شتربان) بود که از خرداد ماه امسال شروع و در اواخر شهریور به خاتمه رسید.

اسمعیلی سنگری همچنین تاکید نمود: درحال حاضر مرمت بخش عمده ای از پشت بام بازار شتربان به همراه راسته اصلی بازار که بازار قدیم مشهور است و همچنین راسته بازار جدید (صادقیه) صورت گرفته و به محض تامین اعتبار سبک سازی دیگر بخش های بازار نیز در دستور کار قرار می گیرد.

مدیر پایگاه دنیای بازار تبریز اظهار داشت: موضوع استحکام بخشی و سبک سازی بناها به منظور مقاومت بناها در مقابل زلزله و تنش ها و تکان های افقی یکی از موضوعات مهمی است که در بازار دنیای تبریز مورد توجه قرار گرفته است.

میراث دنیای بازار تبریز یکی از بزرگترین و مهمترین بازارهای سرپوشیده در دنیا به شمار می رود. مجموعه بازار تاریخی تبریز با مساحتی نزدیک به 27 هکتار به عنوان یک بلوک شهری و کامل ترین سازمان اجتماعی در بازارهای ایران در آذربایجان شرقی و در مرکز بافت تاریخی فرهنگی شهر تبریز قرار گرفته است که مهمترین شاخص این بافت نیز است.

پیشینه این بنای تاریخی، فرهنگی و مالی دست کم به هزار سال پیش باز می شود. این اثر به شمال 1346 در فهرست میراث دنیای یونسکو ثبت شده است.

منبع: میراث آریا

به "سبک سازی پشت بام بازار شتربان تبریز به خاتمه رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سبک سازی پشت بام بازار شتربان تبریز به خاتمه رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید