سرانه رفاهی دانشگاه فنی و حرفه ای نصف سایر دانشگاه است

به گزارش وبلاگ ورامین، معاون اداری، مالی دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: علی رغم وابستگی بیشتر دانشجویان این دانشگاه به خدمات رفاهی، اما بودجه نصف سایر دانشگاه است.

سرانه رفاهی دانشگاه فنی و حرفه ای نصف سایر دانشگاه است

غلامرضا زمانی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه فنی و حرفه ای در گفت وگو با خبرنگار ، درباره کمبود های مالی این دانشگاه و تاثیر آن بر تامین نیاز های دانشجویان اظهار کرد: کمبود بودجه موجب ایجاد فشار در بخش های مختلف دانشگاه می شود؛ بدون شک این عامل می تواند بخش هایی مثل آموزش، خدمات دانشجویی و رفاهی و غیره را تحت تأثیر قرار دهند.

او با اشاره به اینکه وابستگی دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای به خدمات رفاهی و دانشجویی بیش از سایر دانشگاه هاست، گفت: اغلب دانشجویان از قشر متوسط برای تحصیل در دانشگاه فنی و حرفه ای اقدام می کنند بنابراین وابستگی بیشتری به خوابگاه، غذاخوری و سایر امکانات رفاهی و دانشجویی دارند؛ با وجود این شرایط سرانه ای که ما برای بخش خدمات رفاهی و دانشجویی دریافت می کنیم کمتر از یک دوم سایر دانشگاه ها است.

کسری بودجه 45 میلیارد تومانی در دانشگاه تربیت مدرس/ اولین خوابگاه سبز راه اندازی می شود

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: در سال 98 بودجه تغذیه ای که به ما تخصیص داده خواهد شد به اندازه 40 درصد هزینه ای خواهد بود که برای تأمین غذای دانشجو ها به آن نیاز داریم همچنین متوسط بودجه دریافتی برای بخش فرهنگی در دانشگاه فنی و حرفه ای حدود 10 هزار تومان به ازای هر دانشجو است در حالی که سایر دانشگاه ها چیزی حدود 140 هزار تومان برای هر دانشجو دریافت می کنند.

زمانی با اشاره به هزینه بالای آموزش عملی شرح داد: اگر قصد محقق شدن برنامه هایی را که پیش از این اعلام شده است در رسیدن به عدد 30 درصد دانشجو مهارتی در آموزش عالی مطرح می شود باید کمک بیشتری به این دانشگاه شود؛ بنابر اعلام برنامه ششم تعداد دانشجویان مهارتی باید تا سرانجام این برنامه به 30 درصد برسد در حالی که هم اکنون 14 درصد دانشجوی مهارتی در سطح کشور داریم.

اولویت پرداخت حقوق کارکنان است

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه فنی و حرفه ای شرح داد: اولویت پرداخت حقوق کارکنان است حتی اگر بودجه دانشگاه به نصف بودجه فعلی برسد باید حقوق کارکنان را به طور کامل پرداخت کنیم بنابراین فشار وارده به بخش آموزش و دانشجویی چندین برابر می شود؛ البته بعد از حقوق اولویت دوم تغذیه دانشجویان است بنابراین به اجبار در همه این شرایط از بودجه اختصاص یافته به بخش آموزش کم می کنیم.

او بیان نمود: هزینه های اجتناب ناپذیری وجود دارد که نمی توانیم از آن ها کم کنیم در نتیجه فشار های مالی بیشتر بر بخش های با اهمیتی مثل آموزش اعمال می شود؛ هزینه بالای دروس عملی و بودجه محدود این دانشگاه بدون شک بخش هایی مثل آموزش را بیش از چیزی که تصور می کنید، تحت تاثیر قرار می دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "سرانه رفاهی دانشگاه فنی و حرفه ای نصف سایر دانشگاه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانه رفاهی دانشگاه فنی و حرفه ای نصف سایر دانشگاه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید