دهمین نمایشگاه گردشگری پارس در شیراز برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ ورامین، دهمین نمایشگاه گردشگری پارس با تمرکز بر معرفی ظرفیت های گردشگری سلامت و گردشگری مذهبی از 21 تا 24 آذر 97 در استان فارس برگزار می گردد.

دهمین نمایشگاه گردشگری پارس در شیراز برگزار می گردد

به گزارش خبرنگار وبلاگ ورامین، نشست خبری دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس امروز یکشنبه 13 آبان 97 با حضور حسین اربابی معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس، محمد ابراهیم لاریجانی مدیرکل بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری و جمشید حمزه زاده رئیس جامعه هتلداران ایران برگزار گردید.

حسین اربابی معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: یکی از دغدغه های بزرگ ما در حوزه های مختلف میراث فرهنگی، تبدیل میراث فرهنگی به ثروت است، ما توجه بسیار زیادی به حوزه حفاظت و نگهداری از میراث فرهنگی داریم اما گذشته از این جنبه میراث فرهنگی امروز در جهان هویت مالی نیز پیدا نموده است.

او توضیح داد: نقش نمایشگاه ها در این تبدیل کردن میراث فرهنگی به ثروت در کشور ما کم اهمیت دیده شده است، بسیاری از کشورهای بزرگ جهان بیش از دوسوم اقتصادشان بر حوزه نمایشگاه هایشان شکل گرفته است، تنها امید ما این است که این را یادآور شویم که ثروت و میراثی که داریم باید به نحوی به جهان نشان بدهیم تا تبدیل به ثروت گردد.

اربابی ادامه داد: یکی از بزرگترین حوزه ها برای تبدیل میراث فرهنگی به ثروت نمایشگاه ها است، باید به رویدادمحوری روی بیاوریم چراکه کم هزینه و پرمنفعت است، نمایشگاه ها را در تمام کشور داریم اما باید از این ظرفیت ها استفاده کنیم، باید ظرفیت های گردشگری را در دید جهانیان قرار دهیم.

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی افزود: سازمان میراث فرهنگی سال گذشته اجرای نمایشگاه پارس را واگذار کرد و اتفاقات خوبی افتاد، استان فارس یک ستون در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و باید ظرفیت های این استان دیده گردد.

اربابی افزود: تمرکززدایی در حوزه رویدادهای گردشگری از دیگر مواردی است که سازمان میراث فرهنگی آن را دنبال می نماید امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی تمام کشور را به یک نمایشگاه گردشگری تبدیل کنیم.

او افزود: حیات کشور ما در نفت و صنایع معدنی نیست بزرگترین اتفاقی که می تواند در شاهرگ حیاتی این مملکت بیفتد این است که درهای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باز گردد و میراثی که در کشور داریم به ثروت تبدیل کنیم اگر این میراث تبدیل به ثروت نگردد شکست خواهیم خورد.

اربابی ادامه داد: امیدواریم با برگزاری اینگونه نمایشگاه ها فرصت تبدیل میراث فرهنگی به ثروت افزایش پیدا کند.

مشتاق لاری مدیرعامل سازمان همیاری و مجری برگزاری دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس در این نشست گفت: سال گذشته این نمایشگاه در 8هزار متر مساحت با هدف معرفی ظرفیت های گردشگری استان فارس و سایر استان ها برگزار گردید و بازخورد بسیار خوبی در سطح ملی و بین المللی به دنبال داشت.

او توضیح داد: فارس مهد تمدن و ارزش های فرهنگی و تاریخی کشور است و این نمایشگاه می تواند میدانی برای عرضه این آثار و پیشینه کهن کشور باشد، گردشگری امروز یکی از صنایع مهم در جهان است و می تواند در حوزه اقتصادی کشورها نقش داشته باشد.

مشتاق لاری ادامه داد: گردشگری سلامت، جامعه هتلداران، آکادمی های گردشگری و همه مجموعه هایی که با حوزه گردشگری ارتباط دارند در این نمایشگاه حضور دارند، امیدواریم با حضور خانواده حوزه گردشگری سال جاری نمایشگاه خوبی داشته باشیم.

مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: استان فارس را می توان ایران کوچک نامید، در حوزه آثار تاریخی از 30 هزار اثر ثبت ملی شده، حدود 3هزار اثر در استان فارس است، تاکنون 23 اثر در فهرست میراث جهانی ثبت شده است که از این تعداد 5 اثر در استان فارس واقع شده است، همچنین در حوزه گردشگری سلامت استان فارس سرآمد است و جاذبه های طبیعی بسیاری نیز در این استان وجود دارد.

امیری ادامه داد: تاکنون به گردشگری مذهبی استان فارس کمتر پرداخته شده است که در نمایشگاه سال جاری به این حوزه تاکید خواهد شد، سال جاری دو اتفاق مهم در استان فارس افتاد، ثبت جهانی محور ساسانی یکی از این اتفاقات بود که در نمایشگاه سال جاری این موضوع مورد توجه قرار گرفته است، همچنین آباده نیز به عنوان شهر ملی منبت شناخته شد و این اتفاق مهم هم در دهمین نمایشگاه بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس توضیح داد: ما انتظار داریم با هماهنگی و همکاری خانواده صنعت گردشگری و رسانه ها نمایشگاهی برتر را نسبت به سایر نمایشگاه ها برگزار کنیم.

محمدابراهیم لاریجانی مدیرکل بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری گفت: این نمایشگاه سابقه طولانی دارد و خوشبختانه نمایشگاه پس از وقفه طولانی دوباره شاهد برگزاری آن هستیم، در کل کشور هم رویدادهای متعددی را سازمان میراث فرهنگی مدیریت می نماید، حدود 530 رویداد گردشگری در 12 ماه سال در 31 استان داریم که اخیرا رئیس سازمان تاکید کردند اطلس رویدادهای گردشگری احصا گردد.

او توضیح داد: در جمع آوری اولیه تعیین شد بیش از 530 رویداد گردشگری در کشور برگزار می گردد و در آینده این اطلس به طور جامع تدوین و به سایر زبان ها ترجمه می گردد تا در روند توسعه گردشگری کشور تاثیرگذار باشد.

لاریجانی افزود: نمایشگاه گردشگری پارس یکی از نمایشگاه مهم کشور در این حوزه است و امیدواریم نمایشگاهی خوب و پربار را ببینیم.

جمشید حمزه زاده رئیس جامعه هتلداران ایران در این نشست گفت: استان فارس و شهر شیراز یکی از مقاصد اصلی سفر در ایران است و به همین دلیل در حوزه گردشگری کشور دارای اهمیت است، برگزاری چنین نمایشگاه هایی در بحث ارتقای صنعت گردشگری و هتلداری موثر خواهد بود.

او ادامه داد: جامعه هتلداران ایران برگزاری این نمایشگاه را بسیار موثر و مفید می داند و در این نمایشگاه حضور خواهد داشت، بسیاری از هتل ها به شکل غرفه و مستقیم حضور دارند برای معرفی هتل، کارگاه های آموزشی برای مدیران و کارمندان هتل ها نیز برگزار خواهد شد.

حمزه زاده توضیح داد: بسیاری از شرکت ها در حوزه تجهیز هتل ها فعالیت می نمایند که هتلداران با آنها آشنا نیستند و این نمایشگاه می تواند فرصتی برای آشنایی فعالان این دو حوزه باشد، آشنایی مدیران هتل ها و فعالان این حوزه از دیگر مزایای برگزاری این نمایشگاه است.

همچنین در این مراسم از پوستر نمایشگاه نمایشگاه گردشگری پارس رونمایی شد.

منبع: میراث آریا

به "دهمین نمایشگاه گردشگری پارس در شیراز برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهمین نمایشگاه گردشگری پارس در شیراز برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید