فرخی یزدی هویت فرهنگی یزدی ها است

به گزارش وبلاگ ورامین، ونوس عامری در آیین گرامیداشت روزنامه نگار و شاعر آزادیخواه یزدی گفت: فرخی یزدی از قله های هویت فرهنگی ما یزدی ها است و باید از آن صیانت کنیم.

فرخی یزدی هویت فرهنگی یزدی ها است

وی با اشاره به صندلی شعر در بیان مفاهیم و تفکرات شاعران و روزنامه نگاران آزادیخواه مطرح کرد: شعر ابزاری کاربردی و بسیار محرک در عصر فرخی بوده و اکنون نیز این کارایی را دارد.

عامری اعلام کرد: شعر با روح و جان هر ایرانی عجین شده و در طول تاریخ اجتماعی، سیاسی و فرهنگی ما بار انتقال همه این رویدادها را به دوش کشیده است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد با اشاره نقش فرخی یزدی در حفظ هویت فرهنگی و تاریخ وطن بیان داشت: فرخی یزدی نه تنها در زمان زندگی خودش تاثیرات به سزایی در زندگی والدین ما گذاشته بلکه همچنان این تاثیرات در زندگی ما جاری است؛ شاید به این دلیل که از زبان فاخر شعر برای تفکراتش استفاده نموده است.

وی توضیح داد: این ابزار کاربردی و محرک در عصر فرخی یزدی توانسته رویدادهای سیاسی و اجتماعی متعددی را برای مردم به یادگار بگذارد و فرخی به بهترین شکل از این ابزار برای بیان مفاهیم و تفکراتش استفاده نموده است.

به گزارش وبلاگ ورامین، در این همایش که با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد با استقبال مردم از سراسر استان برگزار گردید؛ از مستند فرخی یزدی ساخته هومن ظریف و چاپ دوم کتاب پیشوای آزادی نوشته حسین مسرت رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فرخی یزدی هویت فرهنگی یزدی ها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرخی یزدی هویت فرهنگی یزدی ها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید