مرورگر گوگل امن تر می شود ، حذف همه کوکی های پیدا و پنهان از کروم

به گزارش وبلاگ ورامین، گزارشهای جدید حکایت از آن دارند که گوگل در تدارک برنامه ای است که می تواند حریم خصوصی کاربران را قوی تر از همیشه کنترل کند.

مرورگر گوگل امن تر می شود ، حذف همه کوکی های پیدا و پنهان از کروم

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، به زودی کروم می تواند حریم خصوصی را با کنترل های کوکی های وبسایت خود به طور کامل حفظ کند. مسدود کردن کوکی ها و دیگر تکنولوژی های پیگیری آنلاین، در حال تبدیل شدن به یک شیوه جدید در امنیت مرورگر ها است.

بر اساس این خبر به زودی، گوگل کنترل هایی را در کروم ایجاد خواهد کرد که به کاربران اجازه می دهد شرایط را بهتر کنترل کنند و البته دقیقا مطلع باشند که چگونه وب سایت ها و تبلیغ کنندگان آنلاین از طریق کوکی ها در حال ردیابی اطلاعات آنانند.

انتظار می رود که در این هفته و در جریان کنفرانس گوگل با توسعه دهندگانش پرده از این افزونه امنیتی برداشته شود. افزونه ای که کاربران میلیاردی مرورگر وب گوگل را قادر می سازد ببیند چه کوکی هایی آنان را ردیابی می کنند و برخی از توانایی ها را نیز برای محدود کردن افراد ارائه دهند.

به نظر می رسد این حرکت بر کوکی های شخص ثالث نیز تاثیر می گذارد. درواقع کوکی هایی که توسط شرکت هایی مانند تبلیغ کنندگان یا شرکت های تحلیل ترافیک مورد استفاده قرار می گیرند نیز رصد و حذف می شوند. کنترل های جلوگیری کننده کوکی قوی تر به کروم کمک می کند تا مرورگرهای رقیب مانند اپل سافاری، موزیلا فایرفاکس و ...را که قبلا کنترل های کوکی را مسدود کرده اند را پشتت سر بگذارید. با مشکلاتی مانند نقص اطلاعات Equifax در سال 2017 و رسوایی کمبریج آنالیتیکا در سال 2018، نشان می دهد تا چه حد مهم است که اطلاعات خود را محفوظ نگه داریم.

مسدود کردن ردیابی و کوکی ها می تواند وب سایت ها را به صورت نادرست رند کند، به همین دلیل ابزارهایی که به شکل معمول برای جلوگیری از آنها ارائه می شوند، گزینه های لغو و پیکربندی را ارائه می دهند. در عین حال، توسعه دهندگان وب در حال تلاش برای متوقف کردن مسدود کننده های ردیاب هستند.

برای گوگل، مشکالت اضافی وجود دارد. این شرکت نه تنها یک غول مرورگر است بلکه در حوزه خدمات وب و تبلیغات آنلاین فعال است. بنابراین اگر کروم کوکی ها را کاهش دهد، کسب و کار تبلیغاتی گوگل می تواند صدمه ببیند. اما مسئله وقتی پیچیده تر می شود که به این واقعیت توجه کنیم که گوگل نمی خواهد از رقبا نیز عقب بیفتد.

منبع: انتخاب

به "مرورگر گوگل امن تر می شود ، حذف همه کوکی های پیدا و پنهان از کروم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرورگر گوگل امن تر می شود ، حذف همه کوکی های پیدا و پنهان از کروم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید