مشاغل رشته فاینانس

به گزارش وبلاگ ورامین، فاینانس یا امور مالی، یکی از برترین رشته ها از لحاظ بازار کار و درآمد است. بنا بر اعلام وبسایت PayScale که یکی از منابع اعلام حقوق و دستمزد مشاغل مختلف است، فارغ التحصیلان دوره لیسانس فاینانس در ایالات متحده، در اوایل کار خود سالانه 57 هزار دلار درآمد دارند و وقتی ده سال یا بیشتر سابقه کار به دست آوردند این درآمد به 97 هزار دلار می رسد.

مشاغل رشته فاینانس

اگر شما هم دوست دارید در رشته فاینانس تحصیل کنید خوب است بدانید با تحصیل در این رشته فرصت های شغلی زیادی پیش رو خواهید داشت. شما به عنوان فارغ التحصیل رشته فاینانس می توانید در شرکت های حسابداری، بانک های بزرگ، شرکت های بیمه و شرکت های مشاوره مدیریت، بخش دولتی و سایر بخش ها استخدام شوید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با شغل های اصلی این رشته و درآمد آنها بیشتر آشنا شوید.

تحلیلگر اقتصادی

متوسط حقوق: 58,374 دلار در ایالات متحده و 31,193 پوند در بریتانیا

در این شغل، شما دانشی که در زمینه های ریاضی، حسابداری و اقتصاد به دست آورده اید را با هم ترکیب می کنید. شما به عنوان یک تحلیلگر امور اقتصادی یا سرمایه گذاری، داده های اقتصادی را جمع آوری و تحلیل می کنید تا تصمیمات کارفرمای خود در رابطه با سرمایه گذاری را هدایت کنید؛ این کارفرما می تواند یک سازمان غیرانتفاعی، دولت و یا کسب و کار دیگری باشد. شما بهترین اقدام را هنگام شناسایی و فایق آمدن بر چالش های سرمایه گذاری پیشنهاد می کنید و می بایست از گرایش های بازار و فرصت های سرمایه گذاری در حوزه تخصصی تان پیوسته مطلع باشید.

برای اینکه به یک تحلیلگر اقتصادی تبدیل شوید، می بایست حداقل مدرک لیسانس در رشته فاینانس یا رشته ای مرتبتط نظیر اقتصاد و آمار را داشته باشید. همچنین می بایست تفکر راهبردی داشته باشید و مهارت های آماری و پرزنت کردنتان بالا باشد.

مدیر اقتصادی

متوسط حقوق: 87,436 دلار در ایالات متحده و 37,820 پوند در بریتانیا

مدیران اقتصادی اهداف کلی اقتصادی شرکتشان را وضع و حفظ می کنند.وظایف کاری شما بسته به اندازه شرکت متغیر است، مدیران اقتصادی که در شرکت های بزرگ به تحلیل راهبردی مشغول هستند و مدیرانی هم که در شرکت های کوچک تر کار می کنند مسئول جمع آوری و آماده سازی حساب ها هستند.به طور کلی، این شغل مستلزم این است که شما بودجه ها را مدیریت کنید، گزارش های اقتصادی را بازبینی کنید، کارمندان را در اداره امور اقتصادی یا فاینانس مدیریت کنید، گرایش های بازار را تحلیل کنید و شبکه ای از ارتباطات اقتصادی را ایجاد کنید و نتایج سرمایه گذاری ها را تحلیل نمایید.

برای کار در این سمت، باید مدر کتحصیلی مرتبط قوی داشته باشید و نیز معملومات تجاری تان بالا باشد، و مهارت های ریاضیاتی و تحلیلی خوبی داشته باشید. همچنین روحیه کار تیمی، رهبری، تصمیم گیری حل مساله داشته باشید.

حسابدار رسمی

متوسط حقوق: 91,299 دلار در ایالات متحده و 34,625 پوند در بریتانیا

شما به عنوان یک فارغ التحصیل فاینانس، مهارت های بسکمک دارید که در شغل حسابداری به کارتان می آیند. شما به عنوان یک حسابدار رسمی، در سازمان های چندملیتی، دولت یا شرکت های خصوصی استخدام خواهید شدتا حسابرسی های را انجام دهید و سیستم ها و بودجه های اقتصادی را مدیریت کنید و توصیه های اقتصادی ارائه کنید و مسائل مرتبط با ورشکستگی و اعسار را بر طرف کنید. شما احتمال زیاد در زمینه ای نظیر حسابرسی، مشاوره مدیریت، حسابداری قانونی، فاینانس شرکتی یا اقتصادیات تخصص خواهید داشت.

برای اینکه به جرگه حسابداران رسمی بریتانیا در آیید باید در امتحانات ACA شرکت کنید و حد اقل سه سال کارآموزی نمایید. در ایالات متحده، می بایست در دوره های CPA (حسابدار رسمی دولتی) شرکت کنید و از امتحان مربوطه سربلند بیرون بیایید.

مشاور اقتصادی

متوسط حقوق: 58,456 دلار در ایالات متحده، 34,455 پوند در بریتانیا

انتظار می رود که این شغل یکی از پر رونق ترین بازارهای کار را در دهه آینده داشته باشد. شاوران اقتصادی (که به آنان مدیران ثروت هم گفته می شود) در رابطه با مدیریت پول ، انتخاب سرمایه گذاری، حساب پس انداز، صندوق بازنشستگی، رهن و بیمه مشاوره های تخصصی به مشتریان خود می دهند.مشاوران اقتصادی می توانند مستتقل یا غیرمستقل باشند, مشاوران اقتصادی مستقل (IFA) تمام محصولات ملی موجود در بازار را جست و جو می کنند و آنها را در نظر می گیرند.

در این شغل باید از قوانین و مقررات سختگیرانه ای پیروی کنید و دارای مدارک حرفه ای باشید. در بریتانیا می توانید از طریق کارآموزی یا شرکت در دوره تحصیلات تکمیلی به این شغل دست یابید و یا پس از مدت زمانی که به عنوان paraplanner مشغول بودید پیشرفت کرده و به جایگاه مشاور اقتصادی برسید. در ایالات متحده، باید در امتحانات Series 7 شرکت کنید که توسط FINRA برگذار می شود.

کارشناس بیمه

متوسط حقوق: 82,135 دلار در ایالات متحده و 53,723 پوند در بریتانیا

کارشانسان بیمه ریسک های اقتصادی را پیش بینی و ارزیابی می کنند و در مورد آنها مشاوره ارائه می کنند. آنها از ریاضیات، آمار و نظریه اقتصادی برای ارزیابی ریسک بروز یک رویداد استفاده می کنند و به کارفرمای خود کم کمی کنند تا گام هایی را جهت کاهش هزینه های احتاقتصادی ریسک بردارد.کارشناسان بیمه عمدتا در بان کهای سرمایه گذاری، شرکت های بیمه، صندوق های بازنشستگی، امور اقتصادی ابرشرکت ها کار می کنند و تکنیک های مدلسازی ریاضیاتی، ابزار مدلسازی آماری و نظریات احتمالات را در مورد بازارهای اقتصادی به کار می برند.

برای کار در این شغل، باید مهارت های ارتباطی خوب داشته باشید تا بتوانید اطلاعات پیچیده را در اختیار افراد غیرمتخصص قرار دهید. همچنین باید مهارت های ریاضیاتی، آماری و کسب و کاری تان خوب باشد.

سایر شغل ها

می توانید به عنوان عامله گر اقتصادی مشغول به کار شوید و اسناد اقتصادی نظیر سهام و اوراق قرضه را برای افراد یا بانک ها خرید و فروش کنید. همچنین می توانید وارد بورس شوید و به عنوان دلال مشغول به کار شوید و به مشتریان کمک کنید تا تصمیم گیری های مطلعانه ای راجع به سرمایه گذاری اتخاذ کنند تا بیشترین سود نصیبشان شود. همچنین می توانید در بانک ها به عنوان تحویلدار، افسر وام، یا مدیر شعبه کار کنید. یا اگر به حقوق علاقه دارید می توانید به عنوان متخصص حقوق مالکیت با جوانب حقوقی، اداری و اقتصادی معاملات ملکی کار کنید. فارغ التحصیلان مقطع فوق لیسانس رشته فایناس می توانند در بخش هایی نظیر صندوق های تامینی، اقتصادیات، مشاوره مدیریت و دیتا ساینس کار کنند.

منبع: ویزا موندیال

به "مشاغل رشته فاینانس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاغل رشته فاینانس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید