معرفی کیت تشخیص کرونای برگزیده جایزه مصطفی(ص)

به گزارش وبلاگ ورامین به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی بنیاد مصطفی(ص)، جکی یینگ، دانشمند برگزیده جایزه مصطفی(ص) 2015 در حوزه فناوری نانو، طی سخنرانی خود در پنجمین نشست ایسا در خصوص آشنایی صنایع با دستاوردهای دانشمندان دنیا اسلام در خصوص کیتهای تشخیص کرونا صحبت کرد.

معرفی کیت تشخیص کرونای برگزیده جایزه مصطفی(ص)

جکی یینگ، در این نشست گفت: محصولات فراوری شده در شرکت نوآور تشخیص آزمایشگاهی سنگاپور در سال 2017 از آژانس علوم، فناوری و تحقیقات (A*STAR) خارج شد و به پژوهش آزمایشگاهی (برون تنی) در زمینه سمیت دارویی و فراوری محصولات پرداخت.

برگزیده جایزه مصطفی(ص) در مورد کیت مدل مالتیپلکس آرتی-پی سی آرTEPAT 1.0 برای تشخیص ویروس کرونا گفت: کیت حاضر، امکان تشخیص سریع و اختصاصی RNA ویروس کرونای استخراج شده از نمونه های گرفته شده از حلق و بینی را با حساسیت بالا فراهم می نماید.

یینگ گفت: این کیت می تواند در هر واکنش، 6 رونوشت RNA ویروسی را با اطمینان بیش از 95 درصد تشخیص دهد.

به گفته وی، این کیت تنها کیت تشخیصی در دنیا است که با پوشش و حساسیت 100 درصدی، تمام ژنومهای ویروس کرونا را شناسایی کند.

وی اضافه نمود: اعتبار سنجی بالینی این کیت حساسیت و دقت تشخیص 100 درصدیِ بدون واکنش متقابل با گونه های غیر کرونا را نشان می دهد. نکته قابل توجه این کیت، تشخیص دو ژن اختصاصی RdRpP و M (پروتئین غشایی ویروس) است. این ویژگی، امکان تشخیص اختصاصی تر و با حساسیت بیشتر را فراهم می نماید.

به گفته یینگ، این کیت در حال حاضر تحت آنالیز سازمان بهداشت سنگاپور است و انتظار می رود ظرف دو هفته به تأیید برسد.

نشست آشنایی صنایع با دستاوردهای دانشمندان دنیا اسلام (EISA)، بستری است که زمینه فعالیت شرکت های متوسط و کوچکی که احتیاج به توسعه کار و محصول خود دارند را با معرفی به سرمایه گذاران فراهم می نماید که در نشست امسال، تسهیل گران بنابر ارتباط صنایع و نوآوران حضور دارند.

پنجمین نشست ایسا با موضوع مراقبتهای بهداشتی پیشرفته و دستاوردهای پزشکی از 10 تا 17 آذرماه امسال به صورت مجازی برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "معرفی کیت تشخیص کرونای برگزیده جایزه مصطفی(ص)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی کیت تشخیص کرونای برگزیده جایزه مصطفی(ص)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید