هشدار نسبت به رستوران های سرپوشیده

به گزارش وبلاگ ورامین، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا نسبت به نشستن در فضای بسته رستورانی هشدار داد و گفت: وقتی فرد ناقل بدون ماسک نزدیک سایرین بنشیند، حتی با حرف زدن عادی آمار ابتلا را بالا می برد.

هشدار نسبت به رستوران های سرپوشیده

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ ورامین، دکتر مینو محرز در ارتباط زنده تلفنی با برنامه صبح و گفتگو در رابطه با این برآورد که موج سوم، آخرین مرحله شیوع کروناست، اظهار کرد: متاسفانه با وجود هشدار ها مردم سراسر دنیا کرونا را جدی نگرفتند و تصور دارند این بیماری به اتمام می رسد و باید به گردش و تفریح و دورهمی ها برسند.

وی در مصاحبه با رادیو گفتگو با اعلام اینکه آینده ویروس کرونا به هیچ وجه روشن و قابل پیش بینی نیست، اضافه کرد: دستورات لازم بایستی رعایت شود و سبک زندگی را با این ویروس مطابقت دهیم.

محرز همچنین از نبود جای مناسب برای پذیرش بیمار جدید سخن گفت و اضافه کرد: همکاران ما از لحاظ روحی به واقع خسته هستند در حالی که با کمی تحمل سختی، خواهیم توانست جلوی شیوع این بیماری را بگیریم.

وی با بیان این توصیه، خاطرنشان کرد: این مهم را فقط مردم باید رعایت نمایند و با پرهیز از تجمع، فاصله گذاری فیزیکی و زدن ماسک و شستن دست ها از ابتلا جلوگیری نمایند.

محرز با اعلام اینکه راه جلوگیری از ابتلا به کووید19 همین موارد ساده بوده و جز این نیست، تاکید کرد: تجربه درمانی طی این 9 ماه افزایش یافته، ولی وقتی امکانات اندک است، توان پذیرش این میزان بیمار را نداریم و از طرفی افرادی با بیماری زمینه ای، به راحتی مبتلا شده و آمار مرگ و میر بالا می رود.

این پزشک متخصص عفونی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نه واکسنی و نه دارویی برای پیشگیری در اختیار داریم و بهترین راه پیشگیری فاصله گذاری فیزیکی و عدم تجمع است.

محرز نسبت به نشستن در فضای بسته رستورانی هشدار داد و گفت: وقتی فرد بدون ماسک نزدیک سایرین بنشیند، حتی با حرف زدن عادی آمار ابتلا بالا می رود.

وی همچنین ابتلای بیماران اچ آی وی مثبت به کرونا را بدلیل دریافت سه داروی ضد ویروسی، بسیار خفیف و بدون علامت توصیف کرد و اضافه کرد: مشکل اصلی افرادی هستند که شیمی درمانی شده و یا نقص ایمنی مادرزادی دارند و همچنین افرادی که بدلیل بیماری های مزمن با نقص ایمنی روبرو می شوند، در خطر ابتلا به کرونا می باشند....

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "هشدار نسبت به رستوران های سرپوشیده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار نسبت به رستوران های سرپوشیده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید