موزه هنرهای معاصر اهواز ؛ از تبدیل شدن به تالار عروسی تا عزاداری دختران هنرمند ، سرنوشت مبهم آثار ارزشمند گنجینه موزه

به گزارش وبلاگ ورامین، پرفورمنس دور باطل دو هنرمند اهوازی در اطراف موزه هنرهای معاصر اهواز در اعتراض به تعطیلی این موزه برگزار گردید.

موزه هنرهای معاصر اهواز ؛ از تبدیل شدن به تالار عروسی تا عزاداری دختران هنرمند ، سرنوشت مبهم آثار ارزشمند گنجینه موزه

وبلاگ ورامین: موزه هنرهای معاصر اهواز دومین موزه بزرگ کشور در عرصه هنرهای تجسمی است. شهریور سال 94 این موزه به مدت هفت سال به بخش خصوصی واگذار شد. قرار بود بعد از این واگذاری و شروع فعالیت بخش خصوصی موزه هنر های معاصر اهواز رونق بیشتری داشته باشد اما در سال 97 و پس از سه سال، خبر هایی درباره وضعیت بد گنجینه و تبدیل موزه هنر های معاصر اهواز به سالن عروسی منتشر شد.

معاون هنری سینمایی اداره کل ارشاد خوزستان در آن موقع با بیان اینکه آثار ارزشمندی که در گنجینه نگهداری می شوند در خطر قرار دارند گفته بود: متاسفانه موزه را برای برگزاری مراسم عروسی اجاره می دهند اما از آنجا که در قرارداد ذکر شده که این ملک در اختیار بخش خصوصی است کاری از دست ما بر نمی آید.

هنرمندان و حامیان میراث فرهنگی سال گذشته اعتراضاتی را مطرح کردند. اخیرا نیز یک بانوی هنرمند به صورتی متفاوت دست به اعتراض زد و خواهان رسیدگی به وضعیت این موزه شد.

بیتا حسنی هنرمند اهوازی اجرا کننده پرفورمنس دور باطل در محوطه موزه هنرهای معاصر اهواز درباره اعتراض متفاوت خود می گوید: این پرفورمنس کوششی اعتراضی نسبت به تعطیلی موزه هنرهای معاصر اهواز و نمادی از مردن موزه است تا نشان دهد که این مکان به طور کلی اهمیت خود را در نگاه مسئولان از دست داده است.

او ادامه می دهد: هدف اصلی من اعتراض به انفعال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نسبت به شرایط فعلی موزه هنرهای معاصر اهواز است. در واقع اعلام کردیم به عزای این موزه نشسته ایم و برای آن عزاداری نمادین برگزار کردیم.

این هنرمند می گوید: هر چه بیشتر می گذشت مسئولان غیرمستقیم و تلویحی به ما می گفتند موزه را باید فراموش کنید تا روند قضائی آن طی گردد و اکنون سال به سال می گذرد اما اتفاق جدیدی نمی افتد.

بیتا حسنی درباره نوع اعتراض خود می گوید: کاری که در این پرفورمنس به اجرا درآمد این بود که نوارها و روبان های مشکی دور تا دور ساختمان موزه پیچیده شدند به این معنا که تمامی کوشش های ما در این مدت چرخیدن در یک دور باطل بوده است، زیرا ما هنرمندان تجسمی بارها برای نجات موزه دور هم جمع شدیم، اعتراض کردیم و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان وعده داد اما بعد از مدتی این موضوع مسکوت می ماند.

تصایر: ایرنا - علی معرف

منبع: چمدان

به "موزه هنرهای معاصر اهواز ؛ از تبدیل شدن به تالار عروسی تا عزاداری دختران هنرمند ، سرنوشت مبهم آثار ارزشمند گنجینه موزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه هنرهای معاصر اهواز ؛ از تبدیل شدن به تالار عروسی تا عزاداری دختران هنرمند ، سرنوشت مبهم آثار ارزشمند گنجینه موزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید