مکرون: برای برخورد با جلیقه زردها از ارتش استفاده نمی گردد

به گزارش وبلاگ ورامین، تهران - خبرنگاران - تارنمای خبرگزاری فرانسه گزارش داد: امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه روز آدینه تاکید نمود که ارتش این کشور به هیچ شکلی در برخورد با جلیقه زردها و برقراری نظم و قانون به کار گرفته نخواهد شد.

مکرون: برای برخورد با جلیقه زردها از ارتش استفاده نمی گردد

به گزارش روز شنبه وبلاگ ورامین از خبرگزاری فرانسه، مکرون روز آدینه کوشید تا به مناقشات برآمده از تصمیم خود در خصوص استفاده از نیروهای ارتش به عنوان قوای پشتیبان در برخورد با اعتراضات این هفته جلیقه زردها در پاریس، سرانجام دهد.

دولت پاریس تحت فشارها برای جلوگیری از تکرار اعتراضات هفته گذشته در خیابان شانزه لیزه که در آن چیزی در حدود 100مغازه به آتش کشیده شده، خسارت دیده یا غارت شدند، این هفته بیان کرد که شاید سربازان نیروی مقابله با تروریسم خود را برای حفاظت از ساختمان های دولتی اعزام کند.

مقام های پاریس همچنین برای جلوگیری از هرگونه درگیری، جلیقه زردها را از تجمع در مرکز شهرهای حساس منع کردند.

تصمیم پاریس برای به کارگیری ارتش، بااعتراضات مخالفان دولت روبه رو شد که هشدار داد روبه روی هم قرار دادن سربازان و معترضان خطرآفرین است.

خبرگزاری فرانسه اضافه نمود: مکرون که برای شرکت در نشست اتحادیه اروپا در بروکسل به سر می برد، روز آدینه در این باره گفت که ارتش فرانسه به هیچ شکلی در حفظ و برقراری نظم و قانون مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.

وی درادامه با رویکردی زیرکانه درتوجیه تصمیم خود اعلام کرد که قوای مبارزه با تروریسم این کشور که ازسال 2015تاکنون مسئولیت پاسبانی از شهرهای فرانسه در برابر نیروهای جهادی را ایفا می نموده، پیش از بروز اعتراضات جلیقه زردها نیز ماموریت حفاظت ازمراکز حساس چون ایستگاه های قطار و عبادتگاه ها را برعهده داشته است.

اما اظهارات فرماندار نظامی پاریس به نگرانی های موجود درمورد پررنگ شدن نقش ارتش در اعتراضات خیابانی در فرانسه کمکی نکرد.

ژنرال برونو لوری(Bruno Le Ray) در مصاحبه با یکی از رادیوهای فرانسه گفت که به سربازان دستور داده شده تااگر جان خود یا افرادی که مسئولیت حفاظت از جانشان را برعهده دارند، در خطر بود، پس از هشدار شلیک نمایند.

معترضان دولت مکرون، برای هجدهمین هفته متوالی، 16 مارس به خیابان ها آمدند و در تظاهراتی بی سابقه، خشم خود را نسبت به بی تفاوتی های دولت به خواسته هایشان بیان کردند.

جلیقه زردهای فرانسه، شانزدهم مارس را روز هشدار به دولت مکرون بیان کردند.

آن ها چندین بانک و مغازه را درخیابان شانزه لیزه پاریس تخریب نموده و به آتش کشیدند. معترضان همچنین خودرو هایی را که در این خیابان پارک شده بودند، را نیز آتش زدند.

اتاق بازرگانی فرانسه از رئیس جمهوری این کشور خواسته تا امنیت فروشگاه ها و کارکنان فروشگاه های شانزه لیزه را به صورت فوری برقرار کند. شرکت های بیمه فرانسه، میزان خسارت ناآرامی های چند ماه گذشته را حدود 170 میلیون یورو تخمین زده اند.

نخست وزیر فرانسه روزیکشنبه از عدم کارایی تدابیر امنیتی پلیس در جریان اعتراضات روز شنبه سخن گفته و اضافه نمود: وضعی که روز شنبه شاهد آن بودیم، دیگر نباید اتفاق بیفتد.

اروپام**9418**1590

منبع: ایرنا

به "مکرون: برای برخورد با جلیقه زردها از ارتش استفاده نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکرون: برای برخورد با جلیقه زردها از ارتش استفاده نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید