هزینه وام مسکن در کانال 120 میلیون تومانی

به گزارش وبلاگ ورامین، به نقل از اقتصادنیوز، فرایند هزینه وام مسکن پس از آن که در هفته گذشته فرایندی نزولی پیدا نموده بود دوباره سیری صعودی به خود گرفته و به کانال 130 هزار تومان بازگشت.

هزینه وام مسکن در کانال 120 میلیون تومانی

به طورکلی متقاضیان وام مسکن می توانند برای در یافت وام درجهت خرید خانه از بانک مسکن اوراق تسه خریداری نمایند. این اوراق نرخ سود اسمی 17.5 درصد دارد و خریداران می توانند بر مبنای اعتبار 500 هزار تومانی آن تاسطح تعیین اوراق خریداری نمایند. این سقف برای مجردان برابر با 240 میلیون تومان و برای متاهلان معادل با 480 میلیون تومان بوده است.

در همین رابطه آمارها فرایند هزینه وام مسکن در این مدت نشان می دهد قیمت اوراق تسه در این روزها دوباره صعودی شده است.

آنالیز هزینه وام مسکن در هفته دوم خرداد 1401

از آن جا که متقاضیان برای دریافت وام از این طریق مجبور به خرید اوراق از بانک مسکن هستند باید معادل با تعداد اوراق خریداری خود و قیمت کشف شده ناشی از تغییرات عرضه و تقاضا در بازار وام مسکن خریداری نمایند و به عبارت دیگر هزینه ای را در ابتدای به این نهاد پرداخت نمایند.

این هزینه متناسب با رشد قیمت اوراق تغییر نموده و در 11 خرداد ماه به 130 هزار تومان برای هر ورق رسید. در نهایت اگر متقاضیان مجرد بخواهند سقف وام را در یافت نمایند باید 126 میلیون تومان هزینه پرداخت نموده. در صورتی که متقاضان مجرد باشند این رقم معادل با 73 میلیون تومان خواهد بود.

این در حالی است که در هفته قبل خود، هرینه دریافت وام برای زوجین تا 113 میلیون تومان و برای مجرد ها تا 65 میلیون تومان کاهش پیدا نموده بود.

منبع: تجارت نیوز

به "هزینه وام مسکن در کانال 120 میلیون تومانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه وام مسکن در کانال 120 میلیون تومانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید