هشدار در خصوص ورود آب معابر اراک به سیستم فاضلاب شهر

به گزارش وبلاگ ورامین، عزت الله آمره ای عصر دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مرکزی که با حضور معاون وزیر کشور در اراک برگزار گردید، گفت: بعضی از سدهای کوچک استان مرکزی به دلیل خاتمه عمر مفیدشان در معرض تخریب و شکستگی قرار دارند. این سدها در استان شناسایی شده اند و به فرمانداران، دهیاران و بخشداران نیز اطلاع رسانی شده که تدابیر لازم در این مورد اندیشیده گردد.

هشدار در خصوص ورود آب معابر اراک به سیستم فاضلاب شهر

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی اضافه کرد: احتمال شکستگی سدهای نقوسان در تفرش، هندودر و چال هما در شازند و قلعه بابو در خمین وجود دارد و سدهای منطقه قره کهریز نیز در معرض خطر قرار دارند.

وی ادامه داد: البته این گونه سدها در استان شناسایی شده اند و به فرمانداران، دهیاران و بخشداران نیز اطلاع رسانی شده است.

آمره ای بیان داشت: بر اثر بارندگی های اخیر تمامی رودخانه های استان مرکزی سیلابی شده اند و تداوم این بارندگی فردا موجب طغیان رودخانه ها می گردد. در بحث نقاط حادثه خیز شهری رودخانه های استان مرکزی مسائل کمتری نسبت به سایر نقاط کشور اتفاق می افتد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی توضیح داد: نقاط حادثه خیز روستایی و شهرهای استان مرکزی شناسایی شده اند. در شهر اراک سه نقطه حادثه خیز شامل منطقه گردو، منطقه ورودی نظم آباد در شهر صنعتی و پل سردشت (ترمینال سردشت) شناسایی شده که انتظار می رود شهردار اراک و شورای شهر در این خصوص تمهیدات لازم را بیاندیشند.

وی بیان داشت: ورود آب از معابر به شبکه فاضلاب اراک موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. انتظار می رود حد امکان آب معابر به شبکه فاضلاب راهنمایی نگردد چون سیستم و فرآیند تصفیه را به هم می ریزد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی در بخش دیگر سخنان خود بیان داشت: در منطقه رودخانه شراء مسئله ای نداریم. پیش بینی سیلاب در این منطقه طوری است، که به راحتی سیلاب را از منطقه عبور خواهیم داد و مسئله ای ایجاد نخواهد شد.

آمره ای توضیح داد: در جهت جاده ای اراک تا شهر جدید امیرکبیر، زیرگذرها عموماً مسدود هستند باید حتماً اداره راهداری زیرگذرها را اصلاح کند تا جهتهای اصلی دچار آب گرفتگی نگردد. جهت جاده اراک- فراهان هم همین مشکل را دارد که توصیه می کنیم راهداری زیرگذرها را باز کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "هشدار در خصوص ورود آب معابر اراک به سیستم فاضلاب شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار در خصوص ورود آب معابر اراک به سیستم فاضلاب شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید