ورود سامانه بارشی به کشور از عصر امروز، وزش باد شدید در بیشتر مناطق

به گزارش وبلاگ ورامین، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وزش باد شدید در بیشتر مناطق کشور از اواسط هفته گفت:همچنین سامانه بارشی از عصر امروز (27 بهمن ماه) به کشور وارد خواهد شد.

ورود سامانه بارشی به کشور از عصر امروز، وزش باد شدید در بیشتر مناطق

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ ورامین، صادق ضیاییان گفت: با توجه به آخرین نقشه های پیشیابی هواشناسی از بعد از ظهر امروز (27 بهمن ماه) با ورود سامانه بارشی از شمال غرب ابتدا در این مناطق و به تدریج در غرب کشور شاهد بارش برف خواهیم بود. همچنین از اواخر وقت با شمالی شدن جریان ها روی غرب دریای خزر بارش باران، وزش باد و کاهش نسبی دما در گیلان و اردبیل شروع می گردد.

وی ادامه داد: طی روز دوشنبه (28 بهمن ماه) این سامانه بارشی علاوه بر مناطق ذکر شده در دامنه های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه های البرز و شمال شرق فعال است و بارش باران کل سواحل شمالی را فرا می گیرد و در اواخر وقت فردا از شمال شرق کشور خارج می گردد.

به گفته ضیاییان طی روز سه شنبه (29 بهمن ماه) در پاره ای از مناطق شمال شرق، شمال غرب و دامنه های زاگرس مرکزی بارش پراکنده و وزش باد خواهیم داشت و طی روز چهارشنبه (30 بهمن ماه) به تدریج با ورود سامانه بارشی از غرب کشور، بارش در استان های واقع در نوار غربی شروع می گردد و از بعد از ظهر و اوایل شب دامنه های جنوبی البرز واقع در استان های زنجان، قزوین، البرز و تهران را در بر می گیرد.

وی با اشاره به این که فعالیت این سامانه طی روز های پنج شنبه و آدینه (1 و 2 اسفندماه) در نیمه غربی و شمال شرق کشور خواهد بود، توضیح داد: طی روز شنبه بارش پراکنده در شرق و شمال شرق کشور داریم.

ضیاییان اضافه نمود: از بعد از ظهر روز چهارشنبه (30 بهمن ماه) برای استان های واقع در جنوب غرب و طی روز پنج شنبه (1 اسفندماه) برای جنوب غرب، جنوب، مرکز، شرق و شمال شرق و طی روز آدینه (2 اسفندماه) در جنوب، مرکز، شرق و شمال شرق وزش باد شدید پیش بینی می گردد. همچنین از بعدازظهر روز پنج شنبه تا ظهر روز آدینه مرکز و شمال خلیج فارس مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در خاتمه درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده توضیح داد: آسمان تهران فردا (28 بهمن ماه) ابری در برخی ساعات بارش باران و گاهی وزش باد با حداقل دمای سه و حداکثر دمای هشت درجه سانتیگراد و طی روز سه شنبه (29 بهمن ماه) نیز کمی ابری در بعدازظهر وزش باد با حداقل دمای دو و حداکثر دمای 11 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ورود سامانه بارشی به کشور از عصر امروز، وزش باد شدید در بیشتر مناطق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سامانه بارشی به کشور از عصر امروز، وزش باد شدید در بیشتر مناطق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید