ژاپنی ها بیش از 15 میلیون بشکه نفت از ایران خریدند

به گزارش وبلاگ ورامین، آمار رفینیتیو آیکان و محاسبات رویترز نشان داد ژاپن 15.3 میلیون بشکه نفت ایران معادل 86 هزار و 430 بشکه در روز را در سه ماه نخست سال جاری تحت معافیت از تحریم های آمریکا وارد کرد.

ژاپنی ها بیش از 15 میلیون بشکه نفت از ایران خریدند

به گزارش وبلاگ ورامین، معافیتی که به ژاپن اجازه داده به واردات نفت ایران به مدت 180 روز ادامه دهد، در اوایل ماه مه به سرانجام می رسد و پالایشگاه های ژاپنی می خواهند مطمئن شوند که زمان کافی برای دریافت همه محموله های بارگیری شده و پرداخت کامل پول آن ها دارند.

یک سخنگوی شرکت فوجی اویل اظهار کرد: ما تصور می کنیم ادامه خرید نفت ایران پس از مارس سخت باشد و گفت که بانک ها و شرکت های بیمه می خواهند اطمینان حاصل نمایند که تمامی مبادلات و تحویل ها پیش از سرانجام موعد معافیت، انجام می گیرد.

آخرین محموله نفت ایران که در ابرنفتکش کیسوگاوا بارگیری شده است، قرار است 9 آوریل به شیبای ژاپن برسد.

آمریکا سال گذشته با اعلام وضع تحریم ها علیه ایران، از همه کشورها خواست واردات نفت ایران را قطع نمایند، با این حال واشنگتن به هشت مشتری بزرگ نفت ایران شامل ژاپن، چین، هند، کره جنوبی، تایوان، ایتالیا، یونان و ترکیه برای ادامه وارداتشان معافیت داد.

پالایشگاه ها در ژاپن که چهارمین مصرف نماینده بزرگ نفت در دنیا است، بارگیری نفت ایران را در اواسط سپتامبر گذشته متوقف کردند و در اواخر ژانویه پس از حل مسائل بانکی و بیمه حمل محموله از سر گرفتند.

پالایشگاه های ژاپن دولت این کشور را برای تمدید معافیت از تحریم های آمریکا تحت فشار قرار داده اند. به همین دلیل، مقامات ژاپنی و همتایان آمریکایی آن ها اوایل ماه میلادی جاری برای مذاکره درباره تحریم های آمریکا در واشنگتن دیدار کردند.

تاکایوکی نوگامی، اقتصاددان ارشد در شرکت ملی نفت، گاز و فلزات ژاپن به رویترز گفت: تصور می کنیم معافیت ها تمدید خواهد شد اما ممکن است حجم خرید کاهش داده گردد و برای شمار کمتری از کشورها باشد.

دولت ژاپن چهارشنبه هفته جاری بیمه تحت حمایت دولت برای پوشش واردات نفت از ایران را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ژاپنی ها بیش از 15 میلیون بشکه نفت از ایران خریدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپنی ها بیش از 15 میلیون بشکه نفت از ایران خریدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید