ارائه آمارهای غیرواقعی باعث سلب اعتماد عمومی می گردد

به گزارش وبلاگ ورامین به نقل از روابط عمومی دادگستری استان لرستان، جعفر بدری در جلسه ستاد دیه که با حضور مدیر عامل ستاد دیه کشور آقای اسدالله جولائی برگزار گردید، گفت: دستگاه های اجرائی، چرا آمارهایی را انتشار می دهند که غیر واقعی و گمراه نماینده است؟ مطمئنا این آمار و ارقام و گزارش عملکردها برای حفظ موقعیت شغلی و یا منافغ شخصی به مقامات بالاتر داده می گردد؛ آمارهایی که بعضا واقعیت ندارد راه را روشن نمی نمایند بلکه برعکس، باعث گمراهی مسئولین می گردد و آنها را در موقعیت های تاریک و غیر قابل پیش بینی قرار می دهد.

ارائه آمارهای غیرواقعی باعث سلب اعتماد عمومی می گردد

رئیس شورای قضایی لرستان گفت: اداراتی که مسئول خدمات رسانی به مردم هستند باید در ارائه آمارها، گزارش اقدامات و پاسخ به مقامات مافوق مسئولانه تر عمل نمایند. نباید امورات جاری کشور را بر پایه خیال و وهم بسازیم.

بدری اضافه کرد: آمارهای غیر واقعی، از یک طرف اعتماد مردم به برنامه های دولت را کاهش می دهد و از طرف دیگر نشان دهنده ملاحظه کاری است که از هیچ یک از این پاسخ های نادرست مورد بازخواست قرار نمی گیرند.

وی گفت: کجا آمار بیکاری کاهش پیدا نموده؟ کجا در کاهش تعداد خانواده های دچار فقر موفقیت حاصل گردیده؟ کجا گرانی و تورم مهار گردیده؟ اگر اینها واقعیت دارد که باید آمار جرم و پرونده های وارده به محاکم قضایی کاهش پیدا کند و تعداد وارده زندان رو به کاهش باشد؛ در حالی که عکس آن را شاهد هستیم.

رئیس کل دادگستری لرستان ادامه داد: این لاف زدن ها دردی را درمان نمی کند بلکه باعث می گردد نهاد دولتی از چشم مردم بیفتد؛ سابقا نهاد های عمومی برای رساندن خبر به مخاطب از رسانه ملی استفاده می کردند و به دست آوردن اعتماد مخاطبان کم هزینه بود اما امروز این مخاطبان هستند که در فضای مجازی با نشر خبرهای مورد علاقه خود از رسانه ها پیشی می گیرند و اطلاعات لازم را در اختیار مردم قرار می دهند.

بدری اظهار داشت: یکی از سرچشمه های اخلاق دین است و قلب تعالیم دینی و هدف گیری عمده پیامبران، ایجاد یک جامعه اخلاقی بوده است؛ اما همه می دانیم فقر و شرایط بد اقتصادی در مرحله اول دین را از مردم می گیرد و سپس منتهی به سقوط اخلاقی جامعه می گردد و به دنبال آن ناهنجاری های اجتماعی افزایش می یابد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ارائه آمارهای غیرواقعی باعث سلب اعتماد عمومی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه آمارهای غیرواقعی باعث سلب اعتماد عمومی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید