استفاده از زور علیه معترضان آمریکایی متوقف گردد

به گزارش وبلاگ ورامین، پایگاه رسمی سازمان عفو بین الملل بیانیه ای را از سوی راشل وارد، مسئول بخش آمریکای شمالی این سازمان در واکنش به سرکوب اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا منتشر کرد.

استفاده از زور علیه معترضان آمریکایی متوقف گردد

در این بیانیه گفته شده: پلیس آمریکا در این کشور نتوانسته به تعهدات خود براساس حقوق بین الملل در ارتباط با تضمین حقوق معترضان در اعتراضات صلح آمیز عمل کند و تنش را تشدید نموده است.

مقام عفو بین الملل در بیانیه خود خواهان خاتمه دادن به هرگونه استفاده از زور و تضمین رعایت حقوق شهروندان در اعتراضات صلح آمیز شده است و تاکید نموده که استفاده از تجهیزات نظامی سنگین و گاز اشک آور در مقابله با اعتراضات اقدامی برخلاف تعهدات حقوق بشری واشنگتن است و پلیس آمریکا قبل از آنکه شرایط بدتر گردد، بایستی به سمت غیرنظامی شدن اوضاع حرکت کند و مصاحبه را با معترضان شروع کند.

در بیانیه عفو بین الملل همچنین خواسته شده تا مقامات آمریکایی به آنالیز علت اعتراضات پرداخته و مأموران مقصر تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

مسئول بخش آمریکایی شمالی عفو بین الملل همچنین نژادپرستی و سفیدبرتر پنداری را عامل قتل ها و اعتراضات اخیر علیه پلیس آمریکا عنوان نموده و از دولت فدرال خواسته است تا حق اعتراضات مسالمت آمیز را تضمین کند.

بیانیه عفو بین الملل در واکنش به تظاهرات و اعتراضات سراسری اخیر در آمریکا منتشر شده است.

اعتراضات سراسری در آمریکا علیه نژادپرستی همزمان با کشته شدن یک شهروند سیاه پوست توسط پلیس آمریکا شروع شد. این اعتراضات از دوشنبه هفته گذشته و بعد از انتشار ویدئویی شروع شد که در آن یک افسر پلیس، با زانوی خود آنقدر به گردن جورج فلوید سیاه پوست فشار آورد که راه نفس کشیدن بر او تنگ و در نهایت خفه شد.

در واکنش به این اقدام نژادپرستانه، دامنه اعتراضات به سراسر ایالات متحده کشیده شد تا آنجا که اکنون در 25 شهر آمریکا حکومت نظامی برقرار است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "استفاده از زور علیه معترضان آمریکایی متوقف گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از زور علیه معترضان آمریکایی متوقف گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید