ایران متن پیشنهادی خود را در وین تحویل داد

به گزارش وبلاگ ورامین، تهران (پانا) - مذاکره کننده ارشد ایران گفت که جمهوری اسلامی ایران متن پیشنهادی خود را در قالب دو موضوع لغو تحریم های ظالمانه و مسائل هسته ای تحویل داده است.

ایران متن پیشنهادی خود را در وین تحویل داد

به گزارش روابط عمومی وزارت خارجه، جمهوری اسلامی ایران در چهارمین روز از مذاکرات وین متن پیشنهادی خود را در قالب دو موضوع لغو تحریم های ظالمانه و مسائل هسته ای به طرف مقابل ارائه داده و اعلام نموده که برای ادامه گفت وگوهای نتیجه محور آمادگی دارد.

علی باقری کنی مذاکره نماینده ارشد کشورمان امروز به وبلاگ ورامین ایرانی مستقر در وین این خبر را اعلام و ابراز امیدواری کرد که طرف های مقابل بتوانند در کوتاه ترین زمان به یک جمع بندی برای ورود به گفت وگوهای جدی با جمهوری اسلامی ایران برسند.

طبیعتا طرف مقابل احتیاج دارد اسنادی را که ایران در اختیار آن ها قرار داده آنالیز کند اما آقای باقری اشاره نمود که اگر آن ها برای استمرار گفت وگوها آماده باشند جمهوری اسلامی ایران هیچ مانعی در این زمینه ندارد و در وین هست تا گفت وگوها را ادامه بدهد.

مذاکره نماینده ارشد کشورمان بعلاوه به این نکته اشاره نمود که به طرف های مقابل درباره بازیگران دیگری که خارج از عرصه این گفت وگوها کوشش می نمایند در فرایند مذاکرات اخلال ایجاد نمایند و جهت دستیابی به توافق و جهت گفت وگوهای سازنده را دچار اخلال نمایند هشدار داده است.

وی بیان داشت: من دیروز در جلسه با نمایندگان مختلف هیات های 1+4 هشدار دادم که باید کوشش بشود اجازه ندهیم که نگاه و رویکرد بازیگران خارج از گفت وگوها روی فرایند مذاکرات تاثیر منفی بگذارد.

در همین حال خبرگزاری رویترز گزارش داد که یک دیپلمات اروپایی در وین تایید نموده که 2 پیش نویس لغو تحریم ها و موضوع های هسته ای از سوی طرف ایرانی ارائه شده است.

براساس برنامه اعلام شده امروز روسای هیات های اتحادیه اروپا و 3 کشور اروپایی با باقری ملاقات خواهند کرد. ملاقات مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با مذاکره نماینده ارشد ایران از دیگر برنامه های اعلام شده است.

هیات جمهوری اسلامی ایران با یک اراده جدی برای دست یابی به یک توافق نتیجه گرا و نتیجه بخش و پایداردر وین مستقر است. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان می گوید مذاکرات وین با اولویت اساسی برطرف تحریم ها و با جدیت جریان دارد. اگر طرف غربی حسن نیت نشان دهد، توافق خوب در دسترس است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "ایران متن پیشنهادی خود را در وین تحویل داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران متن پیشنهادی خود را در وین تحویل داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید