برداشت چای ترش توسط بانوی کارآفرین در دشتستان انجام شد

به گزارش وبلاگ ورامین، مرضیه صمصامی اولین فراوری کننده ذرت رنگی در ایران است که مدت هفت سال در زمینه تحقیقات کشاورزی فعالیت داشته است.

برداشت چای ترش توسط بانوی کارآفرین در دشتستان انجام شد

وی که توانست برای اولین بار کلم بروکلین را در دشتستان فراوری کند توانست برای اولین بار در جنوب کشور بعد از تحقیقات طی دو سال آزمایشی و سازگاری با آب و هوای منطقه در تعداد 1200 بوته محصول را برداشت کند.

مرضیه صمصامی در خصوص توجیه اقتصادی چای ترش به وبلاگ ورامین گفت: در طی این دوسال در سفر به کشورهای حوزه خلیج فارس مشتریان آنرا خصوصا در امارات و قطر پیدا نموده و باعث انگیزه برای کشت در سال جدید شد وامیدوارم در سال آینده بتوانم یک هکتار از محصول را زیر کشت ببرم که پیش بینی می گردد بیش از 800 کیلوگرم چای در هکتار برداشت گردد.

وی در خصوص همکاری نهادها و دستگاه های اجرایی گفت: در اوایل کارم رفتار مناسبی با توجه به زن بودنم با من نشد ولی بمرور زمان ذهنیت ها در این خصوص تغییر کرد و امروز قایدی رییس ترویج و شمسی رییس امور بانوان روستایی جهاد کشاورزی در بازدید از مزرعه پرورش چای ترش از ضمن استقبال حمایت خود را اعلام کردند.

وی در ادامه بیان داشت: حتی اگر محصول چای ترش صادر نگردد در استان بوشهر هم این محصول مشتریان فراوانی دارد که حتی مازااد بر محصول کاشته شده احتیاج استان است.

مرضیه صمصامی در خصوص آینده کاشتهای خود برای اولین بار ابرازداشت: با توجه به آب و هوای استان و پتانسیل خوبی که برای کشت گیاهان دارویی دارد تحقیقاتی را در زمینه کشت این نوع بذر آغاز نموده ام که با توجه به سازگاری آنها در ماه های آینده محصول گیاهی دارویی را برای اولین باز هم در جنوب کشور برداشت خواهم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "برداشت چای ترش توسط بانوی کارآفرین در دشتستان انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برداشت چای ترش توسط بانوی کارآفرین در دشتستان انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید