بهسازی عمارت شوکت الملک با اعتبار 500 میلیون تومانی

به گزارش وبلاگ ورامین، محمد علی جاوید ظهر شنبه در جلسه شورای شهر بیرجند اظهار کرد: علی رغم اینکه شهرداری در زمینه حراست از بناهای تاریخی مسئولیت قانونی ندارد ولی به واسطه دغدغه های فرهنگی در این زمینه ورود پیدا کردیم.

بهسازی عمارت شوکت الملک با اعتبار 500 میلیون تومانی

شهردار بیرجند اعلام کرد: در شرایط خشکسالی برای رونق مالی خراسان جنوبی چاره ای جز گسترش گردشگری نداریم.

جاوید ادامه داد: سه بنای ارزشمند باغ حسام الوله، ارگ بهارستان و عمارت شوکت الملک به نوعی ورودی بافت تاریخی بیرجند محسوب می شوند و از این منظر بهسازی، حراست و بهسازی آن از اهمیت خاص و ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه در امسال برای بهسازی و مرمت عمارت شوکت الملک 500 میلیون تومان هزینه کردیم، اضافه کرد: پیشنهاد برای کاربری عمارت شوکت الملک موزه شهر بیرجند است.

شهردار بیرجند گفت: ارگ بهارستان بیرجند نیز در سال 79 ثبت ملی شده واکنون باید پاسخ بدهیم که در طول این سال های متمادی برای تعمیر، حفاظت، حراست از این بنای ارزشمند چه اقدام قابل توجهی انجام شده است.

جاوید با انتقاد از فروش و واگذاری بند دره اظهار کرد: در حال حاضر شهرداری امکان خرید بنایی چون ارگ بهارستان را ندارد.

وی با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان باید در طول این سال ها برای مرمت و بهسازی ارگ بهارستان به عنوان متصرف هزینه می کرد، اعلام کرد: بنیاد مستضعفان می توانست از محل فروش زمین هایی که در مالکیت دارد زمینه بهسازی و مرمت ارگ را فراهم کند.

شهردار بیرجند یادآور شد: اگر ارگ بهارستان به شهرداری واگذار گردد بدون نگاه انتفاعی به آن اعتباری اختصاص می دهیم.

لازم به ذکر است طبق نظر شهرداری و رئیس شورای شهر بیرجند، شهرداری آمادگی دارد در صورت واگذاری ارگ، حداقل پنج میلیارد تومان اعتبار برای مرمت آن در بودجه پیش بینی کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بهسازی عمارت شوکت الملک با اعتبار 500 میلیون تومانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهسازی عمارت شوکت الملک با اعتبار 500 میلیون تومانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید