مشخص بودجه مشارکتی برای اقدامات فرهنگی در سطح شهر اصفهان

به گزارش وبلاگ ورامین، علی قاسم زاده در مصاحبه با خبرنگاران، در خصوص با کم شدن برنامه های سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان نسبت به سال گذشته گفت: تصور من این است که با توجه به تابلوهای شهرداری در سطح شهر که برنامه های این سازمان را معرفی می نماید، شهروندان به برنامه های جاری این سازمان عادت نموده اند.

مشخص بودجه مشارکتی برای اقدامات فرهنگی در سطح شهر اصفهان

وی افزود: شاید مطالبه شهروندان به اتفاقات بزرگ شهری برمی گردد به طور مثال پس از اردیبهشت ماه که آخرین برنامه هفته های گردشگری مربوطه به بازارچه حسن آباد برگزار گردید، دیگر چنین برنامه هایی نداشتیم اما برنامه های جاری این سازمان به قوت خود ادامه دارد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان در پاسخ به اینکه بیشتر برنامه های فرهنگی شهرداری در مرکز شهر متمرکز شده است، در ارتباط با برنامههای این سازمان برای محلات داخلی شهر اصفهان ابراز داشت: یک اتفاق خوب در شهرداری اصفهان استقرار معاونان فرهنگی اجتماعی در مناطق مختلف شهر است که ماموریت تحقق شعار محله وری را برعهده دارند به این معنا که مسائل و مسائل هر محله شناسایی می گردد تا با استفاده از ظرفیت های محله این مسائل برطرف گردد.

تابلوهای محلات محل ارائه پیغام های فرهنگی به جای پیغام های تبلیغاتی می شوند

وی افزود: این حضور ما را به این سمت و سو برده است تا سازه های تبلیغاتی را به سمت محلات ببریم و بر این اساس به زودی سطح شهر خلوت تر و تابلوهای محلات بیشتر محل ارائه پیغام های فرهنگی تا پیغام های تبلیغاتی قرار می گیرند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان با بیان اینکه دو سطح بودجه برای فعالیت های فرهنگی داریم، ابراز داشت: یک سطح بودجه از کمیته مشارکت های معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تامین و به عنوان مساعدت و بر اساس سطح فعالیت مراکز تامین می گردد و مراکز فرهنگی بر اساس فرم ارزشیابی، میزان فعالیت و رتبه های مختلف بودجه می گیرند که البته هر سال نیز این مراکز بازیابی می شوند.

وی افزود: بخشی از بودجه فعالیت های فرهنگی نیز مشارکتی است که اگر این مراکز در موضوعات پیشنهادی شهرداری مشارکت نمایند، قرارداد مجزایی با آنها می بندیم و از توان آنها برای حل مسائل شهری استفاده می کنیم.

قاسم زاده ابراز داشت: نمونه بودجه سطح دوم در دهه محرم در سطح شهر با بنرهای هیئات من الذلة قابل مشاهده بود که مردم و هیئات با عشق و علاقه در توزیع آنها نقش داشتند.

وی ادامه داد: همچنین در چهار محله محروم اصفهان امکانی ایجاد شده تا از توانمندی زنان سرپرست خانوار استفاده گردد به این شکل که با مشارکت خیریه ها بازار عرضه برای آنها ایجاد می کنیم.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان تاکید نمود: درباره مشارکت در زمینه برطرف مسائل فرهنگی شهر هر کس که بخواهد با این معاونت همکاری داشته باشد، همیاری می کنیم و اصراری هم نداریم که نام شهرداری به میان بیاید.

ارائه تقویم مکان و زمان به مراکز فرهنگی

وی افزود: برای این نوع از مشارکت تقویم مکان و زمان به مراکز فرهنگی دادیم که مثلا برای روز 25 آبان هشت نقطه شهر اصفهان به عنوان مناطقی اعلام شد که اگر این مراکز در این مناطق برنامه یا همایشی ترتیب دهند، هزینه های آن را ما را پرداخت می کنیم.

قاسم زاده گفت: حتی حاضریم برای برگزاری مناسبت های مذهبی در مناطق محروم مانند حصه، زینبیه و ... مکانی برای هیئت و گروه ها بسازیم.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری کارگاه های خانه ای به رنگ شادی در حصه و زینبیه آن را چشاندن طعم زندگی به مردم توصیف کرد و گفت: این برنامه در قالب جنگ شاد و مفرح با موضوع اعتیاد و عوارض اجتماعی آن برنامه ریزی شده بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مشخص بودجه مشارکتی برای اقدامات فرهنگی در سطح شهر اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخص بودجه مشارکتی برای اقدامات فرهنگی در سطح شهر اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید