کوشش دموکرات ها برای برگزاری دادگاه استیضاحی تمام عیار علیه ترامپ

به گزارش وبلاگ ورامین، با انتشار اسنادی جدید از سو ءاستفاده رئیس جمهور محافظه کار آمریکا از قدرت برای مقاصد شخصی، دموکرات ها خواهان حضور شاهدان مربوط به این اسناد در جلسه دادگاه استیضاح او شده اند.

کوشش دموکرات ها برای برگزاری دادگاه استیضاحی تمام عیار علیه ترامپ

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ورامین، حزب دموکرات آمریکا روز یکشنبه بار دیگر خواهان حضور شاهدان پرونده اوکراین گیت در جلسه دادگاه استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شدند.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، این تقاضا پس از آن صورت گرفت که اسناد و ایمیل های تازه منتشر شده پیرامون سوءاستفاده از قدرت توسط ترامپ نشان می دهد که او کاخ سفید از کارکنانش درخواست نموده در قبال این مسئله سکوت نمایند.

بر اساس اسنادی که سه روز پیش تحت قانون آزادی اطلاعات در آمریکا منتشر شد، ترامپ 91 دقیقه پس از تماس تلفنی با همتایش در کی یف در راستای تحقیق علیه جو بایدن معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا، دستور قطع یاری اقتصادی نظامی به اوکراین را صادر نموده است.

این اسناد زوایای جدیدی از کوشش ترامپ برای ترغیب اوکراینی ها جهت یاری به او برای پیروزی در انتخابات 2020 به وسیله تخریب وجهه بایدن رقیب دموکراتش را روشن نموده است.

مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) با اکثریت آرا هر دو بند قطعنامه استیضاح شامل سوء استفاده از اختیارات و مانع تراشی در جهت تحقیقات کنگره را تصویب کردند. انتظار می رود محاکمه ترامپ در سنا، که اکثریتی جمهوری خواه دارد، ماه آینده میلادی انجام گردد.

با این حال رهبران دموکرات و جمهوری خواه سنا بر سر چاچوب و نحوه برگزاری جلسه محاکمه ترامپ اختلاف دارند. دموکرات ها در کوشش هستند با اتکا به این اسناد تازه منتشر شده، میچ مک کانل سناتور ایالت کنتاکی و رهبر اکثریت جمهوری خواه مجلس سنا را تحت فشار قرار دهند.

مک کانل تا کنون پیشنهاد چاک شومر رهبر اقلیت دموکرات درخصوص دعوت از چهار مقام کاخ سفید برای ادای شهادت در جلسه محاکمه ترامپ را رد نموده است.

یکی از این چهار شاهد، مایکل دافی از مقامات دفتر عالی مدیریت بودجه کاخ سفید است که ظرف کمتر از دو ساعت پس از اتمام تماس ترامپ با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، با پنتاگون تماس گرفته و دستور تعلیق یاری های اقتصادی نظامی به اوکراین را صادر نموده است.

دافی همچنین در این تماس به پنتاگون می گوید در خصوص این قطع یاری ها به خاطر ماهیت حساس این درخواست صحبتی صورت نگیرد و قضیه مسکوت بماند.

شومر در اعتراض به مخالفت مک کانل با دعوت این شاهدان گفت: این چه محاکمه ای است که بدون شاهد و اسناد برگزار می گردد؟ و این یک محاکمه ساختگی است.

از سوی دیگر ریچل سمل سخنگوی دفتر بودجه کاخ سفید با رد استناد شومر به این تماس گفته است که ربط دادن تعلیق یاری ها به تماس تلفنی کاری سهل انگارانه است و به جلسه ای ارجاع داد که پیش از تماس ترامپ و زلنسکی برگزار شده و تعلیق یاری ها در آن اعلام شده بود.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان در اقدامی متقابل برای جلوگیری از محاکمه ترامپ بدون اسناد و شهود کافی گفته است تا زمانی که مک کانل عادلانه بودن جلسه محاکمه ترامپ را تضمین نکند، بندهای استیضاح را به مجلس سنا نمی فرستد.

ترامپ که برای سپری کردن تعطیلات کریسمس کاخ سفید را ترک نموده است، پلوسی را دیوانه خطاب نموده و خواهان برگزاری هرچه زودتر جلسه دادگاه استیضاحش شده است.

سایر نمایندگان جمهوری خواه مایل هستند جلسه استیضاح زودتر برگزار گردد تا این مسئله را پشت سر بگذارند. آن ها می گویند دموکرات ها به دلیل ضعیف بودن استدلال هایشان برای استیضاح ترامپ می خواهند جلسه دادگاه دیرتر برگزار گردد.

نتیجه استیضاح هر چه باشد، دموکرات ها توانسته اند نام ترامپ را در تاریخ در فهرست معدود روسای جمهور استیضاح شده قرار دهند. اندرو جانسون در سال 1868 و بیل کلینتون در سال 1998 استیضاح شدند و نام ترامپ به عنوان سومین رئیس جمهور در کنار آنها قرار خواهد گرفت.

با این وجود هیچ رئیس جمهوری در آمریکا تا به حال به وسیله استیضاح برکنار نشده است و به احتمال قریب به یقین، استیضاح کنونی هم به برکناری رئیس جمهور منتهی نمی گردد.

ق

منبع: خبرگزاری فارس

به "کوشش دموکرات ها برای برگزاری دادگاه استیضاحی تمام عیار علیه ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش دموکرات ها برای برگزاری دادگاه استیضاحی تمام عیار علیه ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید