ترامپ سومین احضاریه را هم دریافت کرد

به گزارش وبلاگ ورامین، دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا برای سومین بار اقدام به صدور احضاریه برای کاخ سفید به منظور ارائه مدارکی حول محور توافقات رئیس جمهور آمریکا با اوکراین کردند.

ترامپ سومین احضاریه را هم دریافت کرد

ترامپ

به نقل از پایگاه خبری هیل، رئیس سه کمیته مجلس نمایندگان آمریکا در نامه روز جمعه میک مولوینی رئیس دفتر کاخ سفید را از این احضاریه مطلع ساختند. این احضاریه توسط کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان آمریکا صادر می شود.

دموکرات

دموکرات ها به دنبال به دست آوردن اسناد و مدارک مربوط به تلاش های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای تحت فشار گذاشتن دولت اوکراین در انجام تحقیقات از جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و یک رقیب سیاسی ارشد و از نامزدهای پیشتاز دموکرات ها در انتخابات 2020 میلادی هستند.

الایجا کامینگز، رئیس کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه در یادداشتی هشدار داد که اگر کاخ سفید تا انتها روز یکشنبه همکاری نکند این احضاریه را صادر خواهد کرد.

اما کامینگز و آدام شف، رئیس کمیته اطلاعات و الیوت انجل، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان که رهبری این تحقیقات استیضاح را برعهده دارند اعلام کردند تا عصر جمعه هیچ پاسخی از سوی کاخ سفید دریافت نکردند.

آنها در نامه ای به مولوینی نوشتند: ما عمیقا متاسفیم که ترامپ، ما و ملت آمریکا را در چنین شرایطی قرار داده است اما اقدامات او چاره دیگری برای ما جز صدور این احضاریه باقی نگذاشته است.

واکنش کاخ سفید

این در حالی است که کاخ سفید جمعه شب ضمن انتقاد از این احضاریه در بیانیه ای گفت: این احضاریه چیزی نیست جز درخواست بیشتر برای دریافت مدارک، هدر دادن زمان و هدر دادن پول مالیات دهندگان که نهایتا نشان خواهد داد رئیس جمهور هیچ کار اشتباهی انجام نداده است.

استفانی گریشام، سخنگوی کاخ سفید در این بیانیه گفت: دموکرات ها می توانند به دادگاه نمایشی خود ادامه دهند در حالی که رئیس جمهور و دولتش به فعالیت به نفع مردم آمریکا ادامه خواهند داد.

این سه کمیته مجلس نمایندگان هفته هاست که به دنبال اسناد و مدارک هستند. آنها نخستین بار نامه ای به کاخ سفید ارسال کرده و خواستار دریافت اسناد و مدارک تا 16 سپتامبر (25 شهریور) شدند اما هیچ پاسخی دریافت نکردند.

آنها در تاریخ 24 سپتامبر(2 مهر) نامه دیگری ارسال کرده اما مجددا هیچ پاسخی از سوی کاخ سفید دریافت نکردند.

این احضاریه جدید از کاخ سفید می خواهد تا اسناد و مدارک درخواست شده تا 18 اکتبر (26 مهر) ارائه کند.

از زمان آغاز تحقیقات درباره استیضاح ترامپ این سومین احضاریه ای است که توسط دموکرات های مجلس نمایندگان صادر شده است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "ترامپ سومین احضاریه را هم دریافت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ سومین احضاریه را هم دریافت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید