خواص روغن نعناع

به گزارش وبلاگ ورامین، اگر از مشکل فیبرومیالژیا درد کمر و یا سفت شدن ماهیچه ها رنج می برید مقداری روغن نعناع را به آرامی روی قسمتی که درد می نماید بمالید و ماساژ دهید.

خواص روغن نعناع

وبلاگ ورامین| ممکن است تا به حال چیزی راجع به روغن نعناع و خواص آن نشنیده باشید. اما حتما برای یک بار هم که شده دمنوش و یا عرق نعناع خورده اید، چون باعث هضم سریع غذا و بهبود سیستم گوارشی می گردد. با این مطلب همرا باشید تا راجع به خواص بی شمار روغن نعناع برای بدن آشنا شوید.

تسکین درد

انسانس و روغن نعناع بهترین گزینه برای کاهش درد است. در ادامه نگاهی می اندازیم به درد هایی که با روغن نعناع تسکین می یابند و اینکه چگونه از روغن نعناع برای این منظور استفاده کنیم؟

- درد های عضلانی

اگر از مشکل فیبرومیالژیا درد کمر و یا سفت شدن ماهیچه ها رنج می برید مقداری روغن نعناع را به آرامی روی قسمتی که در درد می نماید بمالید و ماساژ دهید.

- درد های مفصلی

روغن نعناع درد های آرتریت و بورسیت را کاهش می دهد.

- سردرد

میگرن و سردرد های شدید بسیار آزار دهنده هستند و می توانند فرد را به طور کای ناتوان نمایند. با ماساژ وغن نعناع روی پیشانی و اطراف آن می توانید درد را کم کنید.

خواص شگفت انگیز درمانی روغن چای

روغن های تقویت نماینده مو

برطرف بوی بد دهان (هالیتوزیس)

دهان بسیاری از افراد بوی ناخوشایندی دارد و هر کاری که از دستشان بر می آمده برای برطرف آن انجام داده اند، اما نتیجه نگرفته اند. روغن نعناع یک گزین طبیعی برای برطرف بوی بد دهان است.

- با روغن نعناع خمیر دندان بسلزید و از ان بهره ببرید.

- قطره ای روغن نعناع را زیر زبان خود بریزید و یک لیوان آب بنوشید.

- از آن به عنوان یک دهانشویه طبیعی بهره ببرید.

خواص روغن نعناع برای پوست

اگر از التهابات پوستی رنج می برید و از آن دست افرادی هستید که بدنتان زیاد جوش می زند از روغن نعناع برای درمان بهره ببرید:

برطرف التهاب: روغن نعناع را به آرامی روی پوست خود بمالید تا زمانی که جذب گردد، این کار باعث کاهش التهابات و قرمزی پوست می گردد.

از بین بردن جوش ها: روغن نعناع خواص ضد میکروبی دارد و پوست را خنک و از خارش آن جلوگیری می نماید. قسمتی از بدن را که آکنه دارد با روغن نعناع ماساژ دهید. این روغن همچنین خاصیت مرطوب نمایندگی و آب رسانی دارد.

نعنا یار همیشگی معده

احتمالا زمانی که معده درد یا دل درد داشته اید از دمنوش نعناع برای درمان استفاده نموده اید. آیا می دانید روغن نعناع نیز همین خاصیت را دارد؟ شما می توانید یک قطره از روغن نعناع به آب یا چای خود اضافه کنید تا معده درد نگیرید، نفخ نکنید و هضم غذا در روده هایتان آسان و بهتر انجام گردد.

خداحافظی از پشه های مزاحم

برخی از افراد ناخودآگاه پشه را به خودجذب می نمایند، به خصوص در فصل تابستان و در مناطق گرمسیری. اگر میخواهید از شر پشه ها خلاص شوید از روغن نعناع بهره ببرید به این صورت که قبل ازخارج شدن از منزل و یا هنگام خواب بدن خود را با روغن نعناع ماساژ دهید.

منبع: steptohealth

ترجمه: وبلاگ ورامین

منبع: فرادید

به "خواص روغن نعناع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص روغن نعناع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید