سیمان روی دست کارخانه ها ماند، چرا کسی سیمان نمی خرد؟

به گزارش وبلاگ ورامین، بازار سیمان آرام شد و قیمت سیمان در یک ماه گذشته بدون تغییر ماند. آنالیز ها نشان می دهد مردم دیگر تمایلی به خرید سیمان ندارند. البته پیش از این هم تولیدکنندگان گفته بودند در صورتی که برق کارخانه ها تامین گردد سیمان دیگر گران نمی گردد.

سیمان روی دست کارخانه ها ماند، چرا کسی سیمان نمی خرد؟

هر پاکت سیمان 24 هزار تومان

دبیر انجمن صنعت سیمان به وبلاگ ورامین می گوید: هر پاکت سیمان در بورس کالا با قیمت 24 هزار تومان فروخته می گردد و هر تن سیمان 480 هزار تومان است. بعلاوه سیمان فله ای هم با قیمت 345 هزار تومان فروش رفته است.

عبدالرضا شیخان شرح داد: عرضه سیمان هم در یک ماه گذشته به بورس کالا زیاد شده است. یعنی کارخانه ها هر هفته یک میلیون و 230 هزارتن سیمان به بورس کالا عرضه می نمایند اما با این حال تقاضا برای خرید سیمان کم شده است. بعضی اوقات نرخ سیمان در بورس کالا مقرون به صرفه تر از 24 هزار تومان می گردد اما با این حال خریداری وجود ندارد.

او بیان نمود: مردم سیمان نمی خرند چون قیمت ها ثابت شده و دپوی سیمان دیگر توجیه مالی ندارد. حتی در بعضی از استان ها و منطقه ها مختلف تهران به علت رقابت سنگین، سیمان با نرخ کمتری عرضه شده اما با این حال مشتری برای خرید وجود نداشته است.

بعلاوه بعضی از انبوه سازان می گویند به علت افزایش هزینه ها تا حدودی ساخت مسکن متوقف شده است.

مردم براساس احتیاج روز سیمان می خرند

بعلاوه در چند ماه گذشته بعضی از سازندگان به علت تعهداتی که به مردم داشتند از ترس کمبود سیمان مجبور بودند که تقاضای خود را برای خرید سیمان افزایش دهند.

حالا اما با عرضه برق به کارخانه ها دیگر ترسی برای کمبود سیمان ندارند و کالاهای خود را براساس احتیاج روز می خرند.

دبیر انجمن صنعت سیمان با اشاره به شرایط بازار بیان نمود: قیمت سیمان در بازار آزاد هم ثابت مانده است. در گذشته در ویترین مغازه ها سیمانی وجود نداشت و بعضی سیمان را احتکار نموده بودند اما حالا در ویترین مغازه ها سیمان به تعداد متقاضیان موجود و کمبودی تا به امروز گزارش نشده است.

پیش از این هر کیسه سیمان با قیمت 70 تا 90 هزار تومان فروخته می شد. در یک ماه گذشته اما قیمت هر پاکت سیمان بین 30 تا 50 هزار تومان مقرون به صرفه شده است.

در شهریور ماه عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن سیمان گفته بود: حداکثر ارزش واقعی یک کیسه سیمان حدود 40 هزار تومان است. به مردم توصیه می کنیم چنانچه قیمت یک کیسه سیمان بالای 40 هزار تومان بود آن را نخرند!

برای مطالعه بیشتر خبر آینده قیمت سیمان را بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "سیمان روی دست کارخانه ها ماند، چرا کسی سیمان نمی خرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیمان روی دست کارخانه ها ماند، چرا کسی سیمان نمی خرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید