مصالح ساختمانی

فعال سازی 5 معدن تعطیل در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعال سازی 5 معدن تعطیل در استان گفت: با فعال سازی این معادن رشد 150 درصدی در حوزه فعال سازی معادن را داشتیم که عمدتا از این معادن سنگ لاشه استخراج می گردد.

9 آذر 1401

نگاه طنز انتقادی فوربس؛ چگونه هالیوود می تواند به بحران گرمایش جهانی کمک کند؟

مایکل لینچ تحلیلگر اقتصاد نفتی در مقاله ای از نشریه فوربس با نگاهی طناز و انتقادی به نقش هالیوود در کمک به حل بحران گرمایش جهانی می پردازد.

25 شهریور 1401

تصویب آیین نامه اجرایی مربوط به ساز و کار هدفمندسازی یارانه ها

براساس مصوبه هیأت وزیران، حق العمل خدمات جایگاه های سوخت با اعمال 45 درصد افزایش نسبت به پارسال مشخص شد.

23 شهریور 1401

بازسازی عمارت کمندی با برآورد هزینه 40 میلیارد ریال در بوشهر

ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، بازسازی عمارت کمندی با برآورد هزینه 40 میلیارد ریال در بوشهر صورت می گیرد.

2 شهریور 1401

تابستان نشده استارت خاموشی ها زده شد؟، تابستان 1401 قطع برق داریم؟

به گزارش خبرنگاران، همایون حائری، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از آغاز برنامه ریزی برای پیک سال آینده خبر داده بود. حائری به ایسنا گفته بود با توجه به تجربیات سال های گذشته به نظر می رسد خطر تکرار خاموشی ها در تابستان وجود دارد. حائری در اظهاراتی...

31 اردیبهشت 1401

دره راگه؛ جایی که قبلا دره مرگ بود

در ایران، دره ها و تنگه های زیادی وجود دارد که جزو جاهای بکر و عجیب اند، مثل تنگ رازیانه یا تنگه شیرز و دره ای به نام دره راگه که در کرمان و نزدیکی رفسنجان قرار گرفته. فصل سفر به این دره پاییز و زمستان است، دره ای که زمانی به دره مرگ معروف بوده.

8 بهمن 1400

بهترین غذاهای خیابانی در شانگهای

کلان­ شهر شانگهای پر از غذاهای متنوع است. شما می­توانید غذاهای فرانسوی را در رستوران میشلین در کنار اسکله سفارش دهید و یا در خیابان­ های خلوت برای شکار رستوران­ های عجیب و غریب و مجلل بگردید. با این حال جوهر اصلی سبک زندگی در شانگهای غذاهای خیابانی ارزان...

14 دی 1400

بهینه سازی سازه ها به یاری فناوری طراحی هوشمند

استفاده از فناوری بومی برای طراحی سازه های کوپ و صنعتی، راستا رشد و توسعه سازه های ساختمانی و صنعتی بهینه را هموار کرد.

11 دی 1400

سیمان روی دست کارخانه ها ماند، چرا کسی سیمان نمی خرد؟

به گزارش خبرنگاران، بازار سیمان آرام شد و قیمت سیمان در یک ماه گذشته بدون تغییر ماند. آنالیز ها نشان می دهد مردم دیگر تمایلی به خرید سیمان ندارند. البته پیش از این هم تولیدکنندگان گفته بودند در صورتی که برق کارخانه ها تامین گردد سیمان دیگر گران نمی گردد.

28 آبان 1400

صدور سند شش دانگ برای قلعه تاریخی کریم آباد رشتخوار

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رشتخوار از اخذ سند شش دانگ برای قلعه تاریخی کریم آباد این شهرستان اطلاع داد.

18 شهریور 1400

در سواحل تفریحی دوبی چه خبر است؟

ساحل تفریحی لامر برای تمام اعضای خانوادهساحل لامر جدیدترین ساحل عمومی در دوبی است. در این ساحل برای تمام اعضای خانواده فارغ از اینکه چه سنی داشته باشند کارهای سرگرم کننده زیادی وجود دارد از سرسره بازی آبی گرفته تا قدم زدن روی شن های نرم و ورزش های آبی...

24 مرداد 1400

آخرین شرایط مبادلات تجاری در سه گمرک ایران با افغانستان

آنالیز آخرین شرایط تجارت کالایی بین ایران با افغانستان نشان می دهد که ارزش صادرات به این کشور همسایه در فصل بهار 1400 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با 15 درصد رشد به 570 میلیون دلار رسیده است.

4 مرداد 1400

36 کاربرد جالب روغن نارگیل؛ از آشپزی و خانه داری تا سلامت پوست و مو

روغن نارگیل در دسته سوپرفودها قرار می گیرد و نه تنها در پخت وپز و خانه داری کاربرد دارد، بلکه برای پوست و مو هم فواید متعددی دارد. درخت نارگیل در جنوب شرقی آسیا، هند، فیلیپین و سایر مناطق گرمسیری به عنوان درخت زندگی تلقی می گردد. تا الان بیش از 1500 مطالعه...

8 تیر 1400

اعداد و ارقام بودجه، با شعار دولت برای توسعه حمل و نقل ریلی همخوانی ندارد

حمید عزت آبادی پور رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق ایران در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران می گوید: به رغم تاکید و شعار دولت تدبیر و امید مبنی بر توسعه حمل و نقل ریلی، در عمل این اتفاق نیفتاده است.

6 بهمن 1399

خبرنگاران تصادف زنجیره ای در شاهرود سه فوتی و هشت مصدوم داشت

شاهرود - خبرنگاران - معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شاهرود گفت: تصادف زنجیره ای در جاده مجن - شاهرود سه فوتی و هشت مصدوم برجا گذاشت.

21 آبان 1399

لیست 8 عرضه اولیه احتمالی روزهای آینده ، شستا چه برنامه ای برای بورس دارد؟

به گزارش خبرنگاران، شستا اعلام نموده است که هشت عرضه اولیه جدید در راه است. شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در گزارش کنفرانس خبری خود درباره تجدید ارزیابی دارایی ها و عرضه های اولیه این مجموعه در امسال شفاف سازی نموده است.

13 تیر 1399