معماری و عمران

شهرسازی در تهران رو به ایمن تر شدن است

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت:از سال های گذشته تهران بی قواره تر رشد نموده و در حال حاضر شهرسازی در تهران رو به ایمن تر شدن است

13 آذر 1401

فعال سازی 5 معدن تعطیل در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعال سازی 5 معدن تعطیل در استان گفت: با فعال سازی این معادن رشد 150 درصدی در حوزه فعال سازی معادن را داشتیم که عمدتا از این معادن سنگ لاشه استخراج می گردد.

9 آذر 1401

گنبد مسجد جامع عباسی اصفهان در انتظار تصمیمات سرنوشت ساز

آنچه بعضی اعضای شورای عالی نظارت بر بازسازی گنبد مسجد جامع عباسی اصفهان توصیه می نمایند، انجام فوتوگرامتری و اسکن لیزر بر روی این اثر تاریخی است.

1 آذر 1401

سلام بر گوشی های وای فای 7 و سرعت 65 گیگابیت

هنوز روترها و گوشی ها با استانداردهای وای فای 6 و وای فای 6 ای سازگار هستند ولی به زودی اولین نسل از گوشی های با پردازنده پرچم دار دیمنسیتی 9200 تازه مدیاتک وارد بازار می شوند.

19 آبان 1401

نگاه طنز انتقادی فوربس؛ چگونه هالیوود می تواند به بحران گرمایش جهانی کمک کند؟

مایکل لینچ تحلیلگر اقتصاد نفتی در مقاله ای از نشریه فوربس با نگاهی طناز و انتقادی به نقش هالیوود در کمک به حل بحران گرمایش جهانی می پردازد.

25 شهریور 1401

تصویب آیین نامه اجرایی مربوط به ساز و کار هدفمندسازی یارانه ها

براساس مصوبه هیأت وزیران، حق العمل خدمات جایگاه های سوخت با اعمال 45 درصد افزایش نسبت به پارسال مشخص شد.

23 شهریور 1401

راهنمای سفر به استرالیا

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران درباره راهنمای سفر به استرالیا،سخن خواهیم گفت.

19 شهریور 1401

خبرهای خوش برای اهالی کن ، برنامه های آقای شهردار برای این محله چیست؟

علیرضا زاکانی، شهردار تهران، بعد از جلسه کمیسیون ماده 5 که با عنوان بازنگری طرح تفصیلی کن برگزار شده بود، سرزده از محله کن بازدید کرد.

17 شهریور 1401

7 راهکار برای درمان جوش گرمازدگی

کی دیگر از نسخه های معروف درمان خارش و جوش استفاده از تکه های یخ است. سرما التهاب بالا را کاهش و چرخش خون را بهبود می بخشد و دمای بدن را تنظیم می نماید.

5 شهریور 1401

بازسازی عمارت کمندی با برآورد هزینه 40 میلیارد ریال در بوشهر

ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، بازسازی عمارت کمندی با برآورد هزینه 40 میلیارد ریال در بوشهر صورت می گیرد.

2 شهریور 1401

پالت نقاشی 3000 ساله ای که هنوز رنگ دارد

ایسنا/ این خبر پیرامون پالت نقاشی 3000 ساله ای که هنوز رنگ دارد، برای شما نگارش شده است.

21 مرداد 1401

[تهراگردی] بوستانی به قدمت مادر بزرگ ها

امروز سری به بوستان لاله زده ایم. همان بوستانی که برای هر شهروند تهرانی پر از خاطره است. درختان سر به فلک کشیده و آبنمای این پارک سرحال تان می آورد!

20 مرداد 1401

نگاهی به دیدنی های مجذوب کننده بلگراد برای گردشگری در این شهر زیبا

بلگراد از جمله بزرگ ترین شهرهای صربستانی است این شهر اهمیت بسیار زیادی در منطقه دارد و در مرکز آن نیز شبه جزیره بالکان واقع شده است این منطقه دارای رودخانه های وسیع و گسترده ای است که نه تنها دارای ارزش جغرافیایی هستند بلکه اهمیت توریستی این شهر را بیشتر...

12 مرداد 1401

بازدید از تاور بریج لندن و دانستنی های جالب درباره آن

تاور بریج لندن یکی از پل های زیبا در لندن است که بر روی رود تمیز واقع شده است و دارای جاذبه های بسیار زیادی است این پل نماد مهمی در لندن است و به دلیل برخورداری از معماری های ارزشمند خود مورد توجه قرار می گیرد. نام دیگر آن نیز پل برج می باشد این بنا یکی از...

11 مرداد 1401

معرفی آیزنشتات ، معرفی جاذبه های زیبای این شهر در اتریش

آشنایی با آیزنشتات اتریششهر آیزنشتات مرکز کوچک بورگن لند در قسمت شرقی اتریش واقع شده است و کم جمعیت ترین شهر در این کشور می باشد.

24 تیر 1401

دلایل رزرو هتل مشهد از پرشین هتل

جذب توریست از تمام نقاط ایران و حتی خارج از ایران باعث شده که به تعداد هتل و مسافرخانه های فعال که در حال ارائه ­ی خدمات به توریستان هستند در شهر مشهد افزوده گردد.

24 خرداد 1401

آسیب دیدگی کاخ گلستان تکذیب شد

مدیر مجموعه جهانی کاخ گلستان خبر تخریب و آسیب دیدگی کاخ موزه گلستان را تکذیب کرد.

22 خرداد 1401

تابستان نشده استارت خاموشی ها زده شد؟، تابستان 1401 قطع برق داریم؟

به گزارش خبرنگاران، همایون حائری، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از آغاز برنامه ریزی برای پیک سال آینده خبر داده بود. حائری به ایسنا گفته بود با توجه به تجربیات سال های گذشته به نظر می رسد خطر تکرار خاموشی ها در تابستان وجود دارد. حائری در اظهاراتی...

31 اردیبهشت 1401

سه گور خمره با بقایایی انسانی در تپه ترخان آباد مریوان کشف شد

سرپرست پروژه معین عرصه و حریم تپه تاریخی ترخان آباد مریوان گفت که این پروژه به کشف سه گور خمره با بقایایی انسانی و معماری آجری-سنگی- سفالی از دوران تاریخی و اسلامی منجر شده است.

18 اردیبهشت 1401

استارتاپ مستقر در کارخانه نوآوری آزادی پیروز به ساخت محصولات آکوستیک نمدی شد

مدیرعامل شرکت نوآوران نمد تا ابد، مستقر در کارخانه نوآوری آزادی می گوید با توجه به افزایش اندازه استرس و کاهش تمرکز افراد در محیط به علت وجود آلودگی های صوتی، محصولات آکوستیک نمدی را برای کاهش آلودگی صوتی و ارتقا آرامش و سلامت فکر...

6 اردیبهشت 1401
تعداد: (63)