طرز تهیه دیپ پنیر فتا فلفلی در کمتر از پنج دقیقه

به گزارش وبلاگ ورامین، اگر به اغراق نگوییم که چاشنی ها در آشپزی حرف اول را می زنند، نمی توانیم این واقعیت را انکار کنیم که چاشنی های مناسب گاهی به میزان غذای اصلی اهمیت پیدا می نمایند. غذایی که ممکن است ساعت ها برای پختنش وقت گذاشته باشید، بدون یک چاشنی خوب و خوش عطر آنقدرها هم مورد توجه قرار نمی گیرد یا لااقل طعمش در فکر مهمان هایتان به یادگار نمی ماند. دیپ ها از محبوب ترین و البته ساده ترین چاشنی های خانگی هستند. ما در این مطلب طرز تهیه دیپ پنیر فتا که با فلفل فراوان تند و طعم دار شده را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه دیپ پنیر فتا فلفلی در کمتر از پنج دقیقه

مواد لازم برای تهیه دیپ پنیر فتا فلفلی

  • پنیر فتا یا پنیر سفید تازه 100 گرم
  • پوره فلفل قرمز 50 گرم
  • روغن زیتون دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه دیپ پنیر فتا فلفلی

مرحله اول

پوره فلفل قرمز یا سس پاپریکا که از قبل آماده شده را با پنیر فتا و روغن زیتون در مخلوط کن بریزید و تا زمانی که مخلوط یکدستی حاصل گردد، مخلوط کن را خاموش نکنید. اگر هم فرصت آماده کردن پوره یا سس خانگی را نداشته اید اشکالی ندارد. یک عدد فلفل دلمه را کباب کنید، سوختگی رو و سفیدی و تخم های داخلش را بگیرید و با مواد گفته شده در مخلوط کن بریزید.

مرحله دوم

یک حبه سیر حتی می تواند طعم یک دیپ پنیری را هم بهتر کند. اگر طعم سیر را دوست دارید در سرانجام کار یک حبه از آن را هم رنده کنید و در مخلوط کن بریزید تا با مواد دیگر ترکیب گردد. بعد از آماده شدن دیپ فتا می توانید کمی فلفل سیاه یا فلفل سفید ساییده را به آن اضافه کنید تا خوش عطرتر گردد.

چند نکته

  • این دیپ را با ترتیلای خانگی که درست نموده اید میل کنید یا اینکه از ان به عنوان سس یا چاشنی برای فینگر فودها بهره ببرید.
  • اگر دوست دارید بافت دیپ تان خامه ای گردد می توانید از پنیر خامه ای ویلی در تهیه آن یاری بگیرید.
  • این دیپ ساده و خوشمزه خواص فراوان روغن زیتون و پنیر را در خود دارد و می توانید بدون نگرانی در خصوص سلامتتان از چشیدن طعمش لذت ببرید.
منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه دیپ پنیر فتا فلفلی در کمتر از پنج دقیقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه دیپ پنیر فتا فلفلی در کمتر از پنج دقیقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید