ظریف با نخست وزیر کویت ملاقات کرد

به گزارش وبلاگ ورامین، نخست وزیر کویت در ملاقات ظریف ضمن ابراز خرسندی از استمرار گفت وگوها در وین ، ابراز امیدواری کرد که این گفت وگوها به نتایج مثبتی منجر گردد.

ظریف با نخست وزیر کویت ملاقات کرد

به گزارش گروه سیاست خارجی وبلاگ ورامین، محمدجواد ظریف وزیر اموررخارجه جمهوری اسلامی ایران که در چهارمین مقصد سفرش به منطقه، در کویت حضور دارد با شیخ صباح الخالد الحمد الصباح نخست وزیر کویت ملاقات و در مورد موضوعات مورد علاقه جمهوری اسلامی ایران و کویت گفت وگو و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این ملاقات با اشاره به روابط دو کشور در حوزه های مختلف بر ضرورت گسترش و تقویت مناسبات فیمابین و به فعلیت رساندن ظرفیت های موجود خصوصا در حوزه های مالی و تجاری، تاکید نمود.

ظریف آخرین تحولات منطقه از نگاه کشورمان و همچنین گفت وگو با کشورهای 1+4 در وین را تبیین و سفر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به کشورهای منطقه همزمان با برگزاری گفت وگوها در وین را بیانگر توجه ویژه کشورمان به موضوعات و روابط در منطقه و با همسایگان برشمرد.

وزیر امور خارجه کشورمان بر ضرورت کوشش های جمهوری اسلامی ایران و کویت در ایجاد و تحکیم عنصر گفت وگو با هدف حل مسائل و مسائل موجود و گسترش همکاری های چندجانبه توسط کشورهای منطقه تاکید نمود.

شیخ صباح الخالد نخست وزیر کویت نیز در این ملاقات با استقبال از سفر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به کویت و ضرورت مراودات بین مقامات دو کشور، به ظرفیت های موجود برای گسترش همکاری های فیمابین اشاره نمود و نگاه کویت به موضوعات منطقه و ابتکار عمل در گفت وگوهای منطقه و نقش پیشین کویت و صندلی کشورمان را مورد تاکید قرار داد.

نخست وزیر کویت از استمرار گفت وگوها در وین ابراز خرسندی کرد و ابراز امیدواری کرد که این گفت وگوها به نتایج مثبتی نائل گردد.

همکاری ها در موضوعات مختلف از جمله مبارزه با کرونا، مسائل محیط زیست، مسائل کنسولی و ویزا و بعضی مسائل مربوط به لنج های ایرانی در بنادر کویت از دیگر موارد مطروحه در این ملاقات بود.

به گزارش فارس، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) از سفر امروز محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به کویت اطلاع داد و گفت که وزیر امور خارجه در این سفر با مقامات کویتی ملاقات و در مورد مسائل دوجانبه و همچنین تحولات منطقه به گفت وگو و گفتگو خواهد پرداخت.

وی پیش از این در سفر به دوحه، بغداد، اربیل و مسقط سفر و با مقامات قطری، عراقی و عمانی ملاقات و در مورد مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی به رایزنی پرداخت.

ظریف در توئیتی گفت و گوهایش با مقامات عمانی را پربار و مفید خواند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "ظریف با نخست وزیر کویت ملاقات کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف با نخست وزیر کویت ملاقات کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید