ماجرای لغو مجوز پرواز های ماهان ایر در فرودگاه های اسپانیا، آمریکا پشت پرده ماجراست

به گزارش وبلاگ ورامین، عمر کوتاه پرواز های تهران به بارسلونا، با لغو ناگهانی مجوز فرود پرواز های ماهان ایر در اسپانیا به خاتمه رسید، اما منابع مطلع فرودگاهی در اسپانیا می گویند آمریکا در پشت این ماجرا قرار گرفته است.

ماجرای لغو مجوز پرواز های ماهان ایر در فرودگاه های اسپانیا، آمریکا پشت پرده ماجراست

به گزارش گروه مالی وبلاگ ورامین، اسپانیا، به پرواز های ماهان ایر اجازه فرود در فرودگاه های خود را نمی دهد؛ به نظر می رسد دلیل این موضوع بیشتر سیاسی باشد تا موضوعی مرتبط با مسائل امنیتی و قانونی.

ماهان ایر به بارسلونا پرواز داشت، اما زمانی که اسپانیا در اواخر ماه مارس به طور ناگهانی مجوز این ایرلاین را لغو کرد، مجبور شد که این راستا هوایی را کنار بگذارد.

منابع مطلع به صورت غیررسمی می گویند که این اقدام بخشی از اقدامات گسترده تر برای منزوی کردن ایران است.

یک گزارش در CH Aviation نشان می دهد که ابطال حق فرود (این خط هوایی) به دنبال درخواست دولت آمریکا برای منزوی کردن ایران بوده است.

به نوشته سیمپل فلایینگ، این خدمات هوایی کوتاه مدت قربانی ملاحظات سیاسی شده است.

آمریکا کوشش های بسیاری برای منزوی کردن ایران نموده، اما دست از کوشش برای تاثیر گذاشتن بر کشور های دیگر نظیر کشور های اروپایی به منظور توقف روابط با ایران برنداشته است.

بر اساس گزارش روزنامه اسپانیایی لا ونگوآردیا، آخرین پرواز ماهان ایر که بارسلونا را ترک نموده است به 23 ماه مارس باز می شود. پیش از این تاریخ، میان تهران و بارسلونا، دو بار در هفته پرواز وجود داشت.

این راستا هوایی، عمر بسیار کوتاهی داشت، زیرا از ماه ژانویه آغاز به فعالیت نموده بود. به نوشته این روزنامه، تنها 30 درصد جایگاه های پرواز پر می شده است و فرودگاه بارسلونا از کم شدن مسافران برای تعمیر پایانه ای که ماهان ایر از آن استفاده می نموده است، سواستفاده نموده و این امر سبب شده تا ماهان ایر این راستا را کنار بگذارد.

اما منابع فرودگاهی می گویند که دلایل سیاسی است. امریکا ماهان ایر را به استفاده از هواپیماهایش برای حمل سلاح و تجهیزات به سوریه و یمن و همکاری با حزب الله متهم نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ماجرای لغو مجوز پرواز های ماهان ایر در فرودگاه های اسپانیا، آمریکا پشت پرده ماجراست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای لغو مجوز پرواز های ماهان ایر در فرودگاه های اسپانیا، آمریکا پشت پرده ماجراست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید