واکنش فاطمه معتمدآریا به پول های بی نشان سینما ، من سلبریتی نیستم

به گزارش وبلاگ ورامین، فاطمه معتمدآریا گفت: فرش های قرمز را برای سلبریتی هایی نگه دارید که نیاز به فرش قرمز دارند یا در فضاهای مجازی به فرش قرمز متداول شده و با حضور بازیگران مترادف شده است. می خواهم بگویم من یک بازیگر سینما تئاتر و تلویزیون هستم و سلبریتی نیستم.

واکنش فاطمه معتمدآریا به پول های بی نشان سینما ، من سلبریتی نیستم

به گزارش وبلاگ ورامین، فاطمه معتمدآریا درباره طرح لغو معافیت اقتصادیاتی هنرمندان که به تازگی مطرح شده است، گفت: ما هنوز در انجمن بازیگران سینمای ایران به هیچ عنوان درباره این مسئله بحث جدی ننموده ایم. من به عنوان فاطمه معتمدآریا درباره مسائل اقتصادیاتی صحبت خواهم کرد. اگر بخواهیم درباره انجمن بازیگران و خانه سینما وارد بحث اقتصادیاتی شویم آن وقت یک مناسبات دیگری می پذیرد. من به عنوان یک بازیگر سینما می توانم درباره این مسئله اطلاعاتی بدهم.

  • فیلم | فاطمه معتمدآریا از افسردگی حرف می زند

وی ادامه داد: سال ها است که براساس یک کارشناسی قوی به این نتیجه رسیده اند که هنرمندان نه فقط بازیگران سینما و تئاتر، بخشی از تلویزیون و دیگر هنرها، اقتصادیات ندهند. اگر قرار باشد از هنرمندان اقتصادیات بگیرند اتفاقاً این ها باید انتهای خط اقتصادیاتی باشند. چون نسبت به مسائل اقتصادی و چرخه های اقتصادی که وجود دارد، کم ترین درآمد را بازیگران دارند.

  • معتمد آریا | تقدیر با کلیپ متفاوت

این بازیگر سینما گفت: از حدود پنج هزار نفر که در سینمای ما به طور تعیین عضو خانه سینما هستند، سالیانه اگر 100 فیلم ساخته گردد، 400 نفر سر کار هستند. این نمایش شکوه، جاه، مقام و پولی که در این صفحات مجازی خیلی متداول شده مانند همین فرش قرمزها، برای تعداد محدودی از هنرمندان ما است. بقیه کسانی هستند که واقعاً در طول سال یا به سختی اموراتشان را می گذرانند و یا اصلا به سختی درآمدی برای امرار معاش دارند.

فاطمه معتمدآریا در ادامه با اشاره مصطفی امامی به حقوق میلیاردی بعضی چهره ها و مطرح شدن بعضی ارقام گفت: این مسئله از جای دیگری نشأت می گیرد. از پول های بی نشانی که وارد سینما شدند اسمی برایش نمی گذارم. فقط می دانم چرخه سینما با این پول ها نمی چرخد. اتفاقاً یک برنامه ریزی خیلی دقیق و درست شده است که این پول هایی که برای سینما و هنر نیست را وارد هنر نموده و یک تعداد خاصی را با خودشان همراه می نمایند. بیشتر یک نمایشی از آن همه پول های دست نیافتنی و رویایی وجود دارد. این یک چرخه ای است که سرش به سینما نمی رسد، از سینما بیرون است و معقول و متداول نیست. این پول هایی که به سینما وارد می گردد و بریز و بپاش هایی که وجود دارد، خیلی با هنرمندان فاصله دارد. اتفاقاً باید به آن پول ها رسیدگی گردد. نه هنرمندان که واقعاً به جای این که حال مردم را خوب نمایند، حال خودشان هم بد باشد.

این هنرمند گفت: در مسائل اقتصادیاتی که مربوط به هنرمندان می گردد، فکر می کنم که آن 9 درصد اقتصادیات بر ارزش اضافه کرده که از سینما گرفته می گردد کافی باشد. باید به پول های نامعلوم رسیدگی نمایند. این پول ها ربطی به من، همکاران من و خانه سینما ندارد. از جاهای دیگر می آید و باید آن را پیدا نمایند.

وی اضافه کرد: به نظر من خیلی خوب است که تمام سازمان های دولتی برای ایجاد تسهیلات برای کل مردم با هم یک تعاملی داشته باشند که یک بخشی از آن اقتصادیات است. اقتصادیات را از کسانی بگیرند که واقعاً باعث یک اختلاف طبقاتی عظیم در جامعه شده اند، چه طبقه هنرمندان، چه طبقه کارگران و چه طبقه مرفه. سال ها روی این مسئله کار کردند و به این نتیجه رسیدند که به چه دلیل و چگونه هنرمندان نباید اقتصادیات بدهند و اداره اقتصادیات هم اتفاقا از این مسئله ضرر نکند.

معتمدآریا ادامه داد: این طور نیست که سینما اقتصادیات ندهد. سینما اقتصادیات خودش را می دهد اما این اقتصادیات از افراد گرفته نمی گردد و از فروش بلیت سینماها گرفته می گردد. پشت هر بلیطی که خریده می گردد نوشته شده است که چند درصد از آن پرداخت می گردد. این پول های عظیمی که هیچ ربطی به سینمای ما ندارد و به سینمای ما نشت نموده است را اتفاقاً آنالیز نمایند و اقتصادیات آن درآمدها و پول ها را بگیرند ولی به خود سینما برگردانند. اگر قرار است کسی بهره ای از سینما ببرد، اول باید خود سینمایی ها باشند.

پشت صحنه برنامه ای است که یک هفته درمیان به صورت زنده به تهیه نمایندگی امیرحسین ثقفی و با اجرای مصطفی امامی روی آنتن رادیو تهران می رود.

علاقمندان می توانند این برنامه را، این هفته تا چهارشنبه، هر شب ساعت 21 روی موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز به مدت یک ساعت بشنوند.

منبع: همشهری آنلاین

به "واکنش فاطمه معتمدآریا به پول های بی نشان سینما ، من سلبریتی نیستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش فاطمه معتمدآریا به پول های بی نشان سینما ، من سلبریتی نیستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید