شرایط قرمز اقتصاد عربستان ، رشد منفی برای پنجمین دوره سه ماهه متوالی

به گزارش وبلاگ ورامین، خبرگزاری الجزیره گزارش داد که اقتصاد عربستان برای پنجمین دوره سه ماهه متوالی منفی شده است.

شرایط قرمز اقتصاد عربستان ، رشد منفی برای پنجمین دوره سه ماهه متوالی

به گزارش گروه مالی وبلاگ ورامین به نقل از الجزیره، بر اساس ارزیابی اداره کل آمار عربستان اقتصاد این کشور برای پنجمین دوره سه ماهه متوالی رشد منفی را تجربه نموده است. البته این سازمان مدعی است که در سه ماهه سوم امسال میزان کوچک شدن اقتصاد عربستان نسبت به سه ماهه قبلی سرعت کمتری داشته است.

بنا به اعلام این سازمان سعودی، فراوری ناخالص داخلی عربستان در سه ماهه اخیر 4.2 درصد منفی شده که البته این رقم در سه ماهه دوم 2020 منفی 7 درصد بوده است.

کاهش قابل توجه قیمت نفت در بازار جهانی از یک سو و تبعات شیوع ویروس کرونا از سوی دیگر از جمله عواملی بوده اند که رشد مالی عربستان را منفی نموده اند.

صندوق بین المللی پول نیز پیش بینی نموده است که اقتصاد عربستان برای امسال رشد منفی 5.4 درصدی داشته باشد که در میان کشورهای حوزه خلیج فارس رشد منفی متوسطی به شمار می رود.

وزارت اقتصاد عربستان نیز اعلام نموده که کسری بودجه این کشور با رسیدن به رقم 12 درصد فراوری ناخالص داخلی به بیشترین میزان از سال 2016 تا به امروز خواهد رسید.

روز دوشنبه هم موسسه رتبه بندی فیچ چشم انداز مالی عربستان را منفی پیش بینی کرد که این تصمیم رتبه اعتباری سعودی ها را به کمترین میزان از سال 2004 تا به امروز خواهد رساند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "شرایط قرمز اقتصاد عربستان ، رشد منفی برای پنجمین دوره سه ماهه متوالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط قرمز اقتصاد عربستان ، رشد منفی برای پنجمین دوره سه ماهه متوالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید