ولع مقدس مهم ترین اثر بَری آنسوُرث منتشر شد

به گزارش وبلاگ ورامین بَری آنسوُرث (2012-1930) در طول دوران نویسندگی اش هفده رمان نوشت که چهارتای آن ها به مرحله نهایی جایزه بوکر راه یافت و سرانجام با شاهکارش ولع مقدس در سال 1992 به آن دست یافت. دیوید هالبسترام روزنامه نگار و تاریخدان آمریکایی در همان زمان آن را بهترین رمان دهه نود معرفی کرد و نوشت: این رمان به اندازه آثار چارلز دیکنز ارزشمند است.

ولع مقدس مهم ترین اثر بَری آنسوُرث منتشر شد

ولع مقدس کشف خیره کننده و جذاب قدرت، سلطه و حرص است. داستان در انگلستان دوره روشنگری، اما خیلی پیشتر از دوران داروین و لغو برده داری در 1833 روی می دهد؛ آنطور که شیکاگوتریبون می نویسد، این اثر باشکوه، به ما نشان می دهد چطور حرص و طمع، ظالم و مظلوم را از انسانیت دور می کند. ولع مقدس همچنین به قول نیوزدی، یادآور آثار نویسنده بزرگ آمریکایی جوزف کنراد است؛ چه در نگارش و چه در داستان گویی ناب.

ولع مقدس براساس آنچه انتشارات پنگوئن درباره آن می نویسد، در دو سطح موفقیت دارد: در جایگاه یک درام تاریخی خوب و فریبنده و در جایگاه یک داستان اخلاقی جدی. اثر آنسوُرث تفکری عمیق در باب ولعی مقدس است که در طبیعت انسان پیچیده شده و تجارت برده راه می اندازد. این رمان از زمان و مکانش فراتر می رود و حقایقی را که تا به امروز نیز وجود دارد، روشن می کند. این شاهکار با وجود حجم زیادش، شریف و درعین حال بزرگ است.

ولع مقدس در 670 صفحه و با قیمت 95هزار تومان از سوی نشر نقش جهان منتشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "ولع مقدس مهم ترین اثر بَری آنسوُرث منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ولع مقدس مهم ترین اثر بَری آنسوُرث منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید