ادبیات

شروع فعالیت مکتب خانه ادبی خراسان با موضوع اقلیم نویسی

عضو هیات موسس مکتب خانه ادبی خراسان گفت: مکتب خانه ادبی خراسان با موضوع اقلیم نویسی در خراسان بزرگ شروع به کار می نماید.

14 مهر 1401

فال روزانه دوشنبه 28 شهریورماه 1401

تفال به حافظ 28 شهریور را بخوانید.

30 شهریور 1401

از طرز تهیه شیرینی نخودچی تا تزئین خلاقانه دیوارها؛ برترین های سبک زندگی

اگر فرصت مطالعه مقالات سلامتی و سبک زندگی را ندارید، می توانید گلچینی از برترین مقاله ها و ویدیوهای مربوط به سلامتی، مد و زیبایی، سبک زندگی و آموزش آشپزی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب برترین های سبک زندگی، هر هفته 10 مقاله و ویدیوی مجذوب...

14 اردیبهشت 1401

زیبایی الیکا عبدالرزاقی با این مدل مو دوبرابر شد ، خانم آرایشگر ترکوند !

خبرنگاران:الیکا عبدارزاقی بازیگر کم حاشیه و زیبا روی سینما و تلویزیون با مدل موی تازه و دلبرش سوژه شد.

13 اسفند 1400

معرفی کتاب مغازه خودکشی در رادیو ایران

به گزارش خبرنگاران (ایبنا)، به نقل از شبکه رادیویی ایران، سعید مبشری تهیه کننده برنامه تالار آیینه گفت: کتاب مغازه خودکشی یک کمدی سیاه از ژان تولی، نویسنده، کارگردان و طراح فرانسوی است که تا به امروز به بیش از 20 زبان ترجمه شده است.

22 بهمن 1400

ترک این 5 عادت فکر را قوی می کند

تهران (پانا) - داشتن فکر قوی یکی از مهم ترین اصول رسیدن به موفقیت می باشد و کسانی که می خواهند قدرت فکری و هوش خود را افزایش دهند باید عادات نامناسبی که دارند را ترک کنند.

30 دی 1400

شاهو قشونی شاعر و نویسنده جوان مهابادی درگذشت

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در آذربایجان غربی، شاهو قشونی شاعر و نویسنده مهابادی بعد از تحمل چند سال بیماری ام اس در یکی از بیمارستان های شهر ارومیه درگذشت.

17 دی 1400

با چهار دانشمند زن تاثیرگذار عصر حاضر آشنا شوید

تقریبا در هر صنعتی نه تنها توجه کافی به کار زنان نمی شود بلکه از آن ها قدردانی هم به عمل نمی آید. این امر در علم هم صادق است. با این حال تعداد قابل توجهی از دانشمندان زن در حال پیشرفت در حوزه هایی که اکثرا در سلطه مردان است، هستند.

11 شهریور 1400

9 فیلم کم فروش دهه گذشته که لایق فرصت دوباره اند

عوامل زیادی در عملکرد یک فیلم سینمایی در گیشه نقش دارند. هزینه فراوری، تعداد بنرها و آگهی ها، موضوع خود داستان، کارگردان، ستارگان پروژه، کمپین بازاریابی هوشمندانه و موارد دیگر، همه می توانند به عملکرد خوب یک فیلم در سینما یاری نمایند. با افزایش مداوم...

8 شهریور 1400

شیطنت فضای مجازی این بار درباره مرحوم آهنین جان ، استاد هیچ گاه از بیمارستان اخراج نشده اند

مشاور رسانه ای رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: شیطنت فضای مجازی درباره مرحوم آهنین جان و اخراج استاد از بیمارستان اصلا صحت ندارد.

4 شهریور 1400

نقد متون عرفانی و ادبی با رویکرد اخلاق زیست محیطی

به گزارش خبرنگاران کتاب اخلاق زمین: نقد متون عرفانی و ادبی با رویکرد اخلاق زیست محیطی نوشته زهرا پارساپور از سوی انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منتشر شده است.

21 مرداد 1400

کریمی: سهم اعتبارات پژوهشی کل دستگاه های کشور کمتر از 4 دهم درصد است

تهران (پانا) - رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش وپرورش، در جمع اعضای شورای تحقیقات آموزش وپرورش استان ایلام و جمعی از پژوهشگران که با حضور مدیرکل آموزش وپرورش و اعضای شورای معاونان استان ایلام برگزار گشت به تشریح برنامه های حوزه پژوهش پرداخت.

20 تیر 1400

خبرنگاران سریال بازی تاج و تخت روی صحنه تئاتر

تهران- خبرنگاران- تئاتر بازی تاج و تخت با احیای شخصیت های محبوبی چون ند استارک و جیمی لنیستر در نیویورک و لندن روی صحنه می رود.

27 اردیبهشت 1400

ویژه برنامه شب فروغ برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران ، به نقلروابط عمومی سایت آموزگارا، شب فروغ به مناسبت پنجاه و چهارمین سال درگذشت فروغ فرخزاد توسط این سایت ادبی و هنری به صورت مجازی برگزار می گردد.

18 اسفند 1399

هدرا، روایت استقلال زنان پس از ازدواج

به گزارش خبرنگاران ، رمان هدرا، روایتی است اجتماعی - عاشقانه که به زمان حال استمراری نوشته شده و از زبان اول شخص مفرد است. این داستان از زبان روشنا روایت می گردد. او سوژه اصلی داستان است. دختری امروزی با شخصیتی برونگرا و اجتماعی که در یک اتفاق ساده با مردی...

30 بهمن 1399

حکایتی از کلیله و دمنه؛ نیش عقرب نه از ره کین است

ماجرای نیش عقرب و اقتضای طبیعت او حکایتی از کلیله و دمنه است که به ضرب المثل تبدیل شده است. این حکایت را بخوانید:

18 آبان 1399

رمزگشایی از اسرار عمارت تابان در کتابفروشی ها

به گزارش خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی نشر نیماژ، رمان معمایی و ماجرایی اسرار عمارت تابان اثر شیوا مقانلو، نویسنده و مترجم، از یکشنبه (15 تیرماه) روی پیشخان کتابفروشی ها نهاده شد.

10 شهریور 1399

ولع مقدس مهم ترین اثر بَری آنسوُرث منتشر شد

به گزارش خبرنگاران بَری آنسوُرث (2012-1930) در طول دوران نویسندگی اش هفده رمان نوشت که چهارتای آن ها به مرحله نهایی جایزه بوکر راه یافت و سرانجام با شاهکارش ولع مقدس در سال 1992 به آن دست یافت. دیوید هالبسترام روزنامه نگار و تاریخدان آمریکایی در همان زمان آن...

10 تیر 1399

سعدی، جامع ترین سخن گوی فرهنگ ایرانی است

به گزارش خبرنگاران محمد دهقانی استاد زبان و ادبیات فارسی گفت: دشمنان سعدی، او را مخرب فرهنگ ایرانی می دانند و دوستانش او را معلم و مقوم این فرهنگ به شمار می آورند. درواقع سعدی نه آن تصویری است که دشمنانش بیان می نمایند نه ستایش هایی است که دوستانش می گویند....

28 خرداد 1399

ارباب خودم، چرا نمی خندی؟

خبرنگاران/اصفهان حاجی فیروز می گوید: سال های قبل، از یک اسفند تا 14 فروردین هر روز و هر شب برنامه داشتم، سال جاری اما نشد که نشد.

18 اردیبهشت 1399
تعداد: (27)