پیش بینی استقبال گسترده از گردشگری دریایی در نوروز 98

به گزارش وبلاگ ورامین، الله مراد عفیفی پور در حاشیه همایش بین المللی توسعه بندر چابهار در جمع خبرنگاران گفت: از آنجا که استان هرمزگان ظرفیت های بی شماری در حوزه گردشکری دریایی و مسافرت های دریایی دارد و در طول سال گردشگران زیادی استان هرمزگان را مقصد خود انتخاب می نمایند، سازمان بنادر و دریانوردی برای استفاده بهینه و توسعه ظرفیت گردشگری برنامه های متعددی در سال های اخیر اجرا نموده است.

پیش بینی استقبال گسترده از گردشگری دریایی در نوروز 98

وی ادامه داد: در این باره می توان به ساخت و نصب اسکله های شناور در 9 نقطه اشاره نمود که در سال گذشته انجام شد ضمن آنکه در 7 نقطه هم در حال ساخت و نصب اسکله های شناور جدید هستیم؛ در 6 نقطه دیگر هم در حال تکمیل زیرساخت های هستیم که 90 درصد آن صورت گرفته و مابقی هم تا پیش از آغاز سفرهای نوروزی انجام خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اضافه نمود: همه اینها توانسته است یاری کند پتانسیل و ظرفیت بالقوه گردشگری استان به بالفعل تبدیل گردد و امروز با تقاضای زیاد گردشگری در ایام پیک گردشگری در استان روبه رو هستیم.

عفیفی پور یادآور شد: در تعطیلات دهه فجر سال جاری بیش از 1 میلیون نفر ـ سفر گردشگر دریایی در استان داشتیم و بیش از 500 هزار تردد خودرویی به جزایر استان انجام شد.

وی بیان نمود: این نشان می دهد ظرفیت گردشگری در استان بسیار مطلوب است و سازمان بنادر و دریانوردی برای استفاده از این ظرفیت ها زیرساخت های بهینه ای انجام داده است البته ما توسعه این ظرفیت ها را متوقف ننموده ایم و برنامه های دیگری هم داریم باید سایر دستگاه مانند سازمان گردشگری این ظرفیت ها را بیشتر معرفی و در توسعه زیرساخت ها کوشش کند تا مردم در استفاده از این ظرفیت ها بیشتر بهره مند شوند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در نوروز 98 پیش بینی می گردد بیش از نوروز 97 تقاضای گردشگری در استان داشته باشیم. سال گذشته رکورد تردد روزانه 13 هزار نفر از بندر شهید حقانی بود اما در همین تعطیلات دهه فجر به رقم 14 هزار و 200 نفر در روز رسیدیم که در روز 19 بهمن سال جاری از بندر شهید حقانی به سمت جزیره هرمز و قشم محقق شد.

وی با بیان اینکه هرمز به مقصد جدید گردشگری تبدیل شده است که به دلیل ایجاد زیرساخت های گردشگری از سوی سازمان بنادر در این جزیره است، گفت: در بعضی مواقع حتی تا بیش از دو برابر جمعیت جزیره هرمز، گردشگر به آنجا می رود.

وی با بیان اینکه سازمان بنادر درباره قیمت گذاری حمل خودرو، عوارض ورود به مناطق آزاد، سال ساخت خودروهایی که به منطقه آزاد وارد می گردد و میزان ماندگاری خودروها در مناطق آزاد دخل و تصرفی ندارد گفت: هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت ها نداریم ما تعرفه های بندری داریم که در ابتدای هر سال اعمال می گردد اساسا فعالیت بنادر ما هیچ آورده ای از نظر درآمدی برای سازمان بنادر ندارد و صرفا در راستای ادای تکالیف و مسئولیت های اجتماعی سازمان است. تعرفه های بخش مسافری سازمان بنادر بسیار اندک و نزدیک به صفر است.

عفیفی پور یادآور شد: 12 جهت دریایی گردشگری و مسافرتی در استان هرمزگان داریم تا امروز بیش از 5 هزار و 700 جایگاه شناور آماده نموده ایم و ظرفیت حدود 3 هزار حمل درجای خودرو داریم. البته این ظرفیت متغیر است بعضی از کشتی ها در این ایام تعمیرات انجام می دهند یا کشتی های جدید از جهتهای دیگر به اینجا می آوریم.

وی با بیان اینکه دو جهت بین المللی هم از بندر شهید باهنر به امارات و بند بهمن قشم به عمان داریم گفت: البته تعداد سفرهای بندر بهمن به عمان کم است در هفته سه برنامه سفر از بندر شهید باهنر به بنادر امارات داریم.

مدیرکل بنادر و دریانوری هرمزگان درباره درخواست افزایش قیمت شناورها گفت: تا کنون من درخواستی از سوی شرکت های کشتیرانی مسافری برای افزایش قیمت دریافت ننموده ام.

وی درباره نرخ و میزان ارائه سوخت به شناورها گفت: شناورهایی که بین جزیره هرمز و قشم تردد می نمایند مسئله ای برای نرخ سوخت ندارند در سفرهای داخلی شرکت پخش فرآورده های نفتی بر اساس فرمولی میزان سوخت آنها ر معین می نماید و مشکل سوخت نداریم.

عفیفی پور گفت: سفرهای خارجی هم با شناور ثانی توسط کشتیرانی والفجر انجام می گردد که آن هم بر مبنای فرمول های شرکت نفت سوخت دریافت می نماید.

وی درباره تورهای دریایی گفت: تشکیل تورهای دریایی بر عهده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است اما امکانات و زیرساخت های آن موجود است.

وی با تأکید بر اینکه ظرفیت بندر شهید حقانی 12 میلیون نفر در سال است، اضافه نمود: در حال حاضر ظرفیت مناسبی در این بندر برای خدمات دهی گردشگری وجود دارد و جهتهای آن به جزیره قشم و هرمز است.

عفیفی پور درباره فروش الکترونیکی بلیت شناورها توضیح داد: در حال حاضر در جزیره قشم هرمز و بندر شهید حقانی امکان خرید الکترونیکی بلیت وجود دارد خرید اینترنتی هم به وسیله سایت سازمان بنادر امکان پذیر است و در حال حاضر این امکان در سایت باز شده است.

وی درباره ورود ناوگان جدید شناور مسافری گفت: این موضوع را در برنامه داریم نوسازی شناورها یکی از برنامه های مهم ماست که در حال اجرا است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان توضیح داد: بعضی شناورهایی که از نظر سن و سال شرایط استاندارد را نداشته اند از ناوگان خارج نموده ایم و سال جاری استانداردهای بیشتری را در بخش شناورهای مسافری اعمال می کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "پیش بینی استقبال گسترده از گردشگری دریایی در نوروز 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی استقبال گسترده از گردشگری دریایی در نوروز 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید