چرا نماینده سازمان ملل به تهران سفر کرد؟

به گزارش وبلاگ ورامین، ساعتی بعد از رسانه ای شدن ورود صبح روز یکشنبه (امروز) مارتین گریفیتس نماینده ویژه دبیر کل این سازمان در امور یمن به تهران، این سازمان درباره دلایل این سفر بیانیه صادر و توضیحاتی ارائه کرد.

چرا نماینده سازمان ملل به تهران سفر کرد؟

به گزارش فارس، دفتر نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن گفت: امروز مارتین گریفیتس فرستاده ویژه دبیرکل این سازمان در امور یمن، سفر دو روزه خود به ایران را آغاز کرد و او طبق برنامه قرار است با جواد ظریف وزیر خارجه و دیگر مقام های ایرانی ملاقات کند.

بنا بر اعلام این دفتر، سفر گریفیتس به تهران بخشی از کوشش های دیپلماتیک نماینده ویژه (در امور یمن) در حمایت از راهکار سیاسی مبتنی بر مذاکره برای جنگ در یمن است؛ راهکاری که خواسته های مردم یمن را دربرمی گیرد.

دفتر نماینده آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در امور یمن اضافه کرد: اولویت فوری نماینده ویژه (در امور یمن)، حمایت از توافق میان طرف های درگیر جنگ بر سر یک آتش بس در سراسر این کشور، اتخاذ اقدامات فوری انسان محبت آمیز و از سر گیری فرایند سیاسی است.

چند ساعت قبل از انتشار این بیانیه، رسانه ها خبر دادند که مارتین گریفیتس نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن به منظور رایزنی و گفتگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران در مورد حل بحران یمن وارد تهران شد.

علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پنجم شهریور ماه با گریفیتس در ژنو ملاقات و در مورد برقراری آتش بس و فرایند صلح در این کشور بحث و گفتگو نموده بود.

سفر دو روزه نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل به تهران در شرایطی اجرا شده که حملات ائتلاف عربستان سعودی و امارات متحده عربی به یمنی ها و محاصره این کشور فقیر عربی توسط این ائتلاف متجاوز از ششم فروردین 1394 همچنان ادامه دارد.

منبع: فرارو

به "چرا نماینده سازمان ملل به تهران سفر کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا نماینده سازمان ملل به تهران سفر کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید