کریستوفر نولان: از فروش فیلم انگاشته نتیجه گیری اشتباه نکنید

به گزارش وبلاگ ورامین، کریستوفر نولان کارگردان فیلم انگاشته در گفت وگوی جدید خود اعلام نموده است کمپانی های فیلم سازی نباید با مقایسه فروش انگاشته با فیلم های پرفروش سال 2019 دچار اشتباه شوند.

کریستوفر نولان: از فروش فیلم انگاشته نتیجه گیری اشتباه نکنید

به دنبال شیوع کروناویرس اکران اغلب فیلم هایی که قرار بود در سال 2020 روی پرده بفرایند تا سال 2021 یا کمی دیرتر به تعویق افتاد. به همین خاطر طی فصل پاییز به جای تنور داغ رقابت های سینمای و کوشش فیلم ها برای موفقیت در گیشه شاهد سالن های خالی سینما و برگزاری نیمه آنلاین و بی رمق رویدادهای سینمایی هستیم. اما با این وجود بعضی کمپانی ها و فیلم سازان در این شرایط غیرعادی هم فیلم هایشان را اکران عمومی می نمایند و برادران وارنر با فیلم انگاشته در صدر کمپانی هایی قرار گرفته است که یک فیلم پرهزینه را در دوران کرونا به سینماها آورده اند. میزان فروش انگاشته در سراسر دنیا تا به امروز فراتر از 350 میلیون دلار رفته است، اما در یک شرایط عادی بی تردید فیلم جدیدی از کریستوفر نولان بیشتر می فروخت ولی این کارگردان معتقد است کمپانی های فیلم سازی نباید با مقایسه این رقم و با میزان فروش فیلم های سال گذشته دچار اشتباه شوند و مدام اکران آثارشان را به تعویق بیندازند.

  • فیلم های کریستوفر نولان از کم سودترین تا پولسازترین

بخشی از صحبت های نولان با لس آنجلس تایمز به این توضیح است: کمپانی برادران وارنر انگاشته را اکران کرد و من از فروش 350 میلیونی این فیلم شگفت زده شدم. اما من نگرانم که سایر استودیوها از اکران ما نتیجه گیری نادرستی داشته باشند. به جای اینکه ببیند فیلم در چه زمینه هایی خوب عمل نموده و چگونه می گردد با اکران نیازهای مالیشان را رفع نمایند، آن ها به دنبال آنالیز برآورده نشدن انتظارات شان -از فروش فیلم ها- در قیاس با قبل از همه گیری کووید 19 می فرایند. در حالی که باید به دنبال سازگار کردن صنعت با شراط کنونی باشیم. سال 2019 سال بزرگی برای سینما بود و فیلم ها فروش عالی داشتند، اما باید شرایط موجود را بپذیریم. در دراز مدت، سینما رفتن مانند رستوران رفتن بخشی جدانشدنی از زندگی عموم مردم است.

فیلم انگاشته با بودجه 200 میلیون دلاری ساخته شده و با در نظر دریافت هزینه قابل توجه تبلیغات و بازاریابی آن در سراسر دنیا می توان گفت فیلم تازه نولان این روزها با 350 میلیون دلار فروش احتمالا تازه به سوددهی رسیده است.

فیلم داستان یک مأمور بی نام سازمان سیا را روایت می نماید که برای جلوگیری از وقوع جنگ دنیای سوم کوشش می نماید. اما در این راه توسط نیروهای روس دستگیر و مورد شکنجه قرار می گیرد. به همین خاطر بعضی از اعضای ارشد سازمان سیا برای آزادی او دست به کار می شوند. همانند سایر آثار نولان بازی با زمان و روایت متکلف داستان از خصیصه های فیلم هستند.

منبع: HollywoodReporter

منبع: دیجیکالا مگ

به "کریستوفر نولان: از فروش فیلم انگاشته نتیجه گیری اشتباه نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کریستوفر نولان: از فروش فیلم انگاشته نتیجه گیری اشتباه نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید