یاری 130 هزار یورویی به حزب راستگرای آلمان دردسرساز شد

به گزارش وبلاگ ورامین، واریز شدن یاری 130 هزار یورویی به حساب شعبه حزب آلترناتیو برای آلمان در محل فعالیت رئیس فراکسیون این حزب در مجلس نمایندگان آلمان بحث برانگیز شده است.

یاری 130 هزار یورویی به حزب راستگرای آلمان دردسرساز شد

به گزارش وبلاگ ورامین، به حساب شعبه حزب پوپولیست و راست گرای آلترناتیو برای آلمان در منطقه فعالیت آلیس وایدل، رئیس فراکسیون این حزب در مجلس نمایندگان آلمان 130 هزار یورو یاری مالی واریز شده است.

این یاری مالی که از کشور سوئیس به حساب این حزب واریز شده، توجه محافل عمومی این کشور را به شدت به خود جلب نموده است اما آلیس وایدل، رئیس فراکسیون این حزب در مجلس نمایندگان آلمان، هیچ اشکالی در واریز شدن این مبلغ نمی بیند.

او در پاسخ به پرسشی در این باره به این نکته اشاره نموده که این مبلغ به طور قانونی به حساب شعبه حزب واریز شده، نه به حساب شخصی او در بانک.

برمبنای تحقیقات مشترک شبکه رادیو تلویزیون غرب آلمان، شبکه تلویزیونی شمال آلمان و روزنامه آلمانی زود دویچه در ماه های ژوئیه تا سپتامبر 2017، حدود 130 هزار یورو به حساب حزب آلترناتیو برای آلمان واریز شده است.

این مبلغ از طرف یک شرکت دارویی در بخش های نه هزار فرانکی به شعبه شهر بودن زه در آلمان واریز شده که محل فعالیت آلیس وایدل است. این شرکت دارویی در رسید واریز پول در ارتباط با مناسبت این یاری های مالی نوشته است: یاری به کمپین انتخاباتی آلیس وایدل.

رئیس فراکسیون حزب آلترناتیو برای آلمان اعلام نموده که این شرکت دارویی و رئیس آن را نمی شناسد و از هدف پرداخت این یاری مالی به حزب خود نیز بی اطلاع است.

وایدل می گوید، در زمان واریز شدن این یاری مالی، بازرس مالی شعبه منطقه ای حزب، از فرانک کرال، بازرس مالی کل این حزب در ایالت بادن وورتمبرگ آلمان، درباره چگونگی استفاده از این یاری مالی سوال نموده است.

وایدل شرح داد، او فکر می نموده کنترل این مورد مالی به خوبی انجام خواهد شد و به همین دلیل در این باره نگران نبوده است. او اضافه نمود: من ضرورتی نمی دیدم که در این باره فعالانه کاری کنم. وایدل در ادامه گفت، کل این مبلغ در سرانجام به حساب این شرکت دارویی پس فرستاده شده است.

روزنامه آلمانی هندلزبلات با اشاره به این پرونده مالی نوشته است که حزب پوپولیست و راست گرای آلترناتیو برای آلمان اکنون دیگر می داند این یاری مالی غیرقانونی بوده است.

این روزنامه به سخنان وایدل اشاره می نماید که گفته بود در ماه سپتامبر 2017 از این یاری ناخواسته اطلاع یافته و همان زمان نیز خواهان پس فرستادن این مبلغ بوده است. روزنامه آلمانی هندلزبلات در ادامه نوشته است که بازپرداخت این مبلغ اما در ماه آوریل امسال میلادی اجرا شده است.

یوهانس کاهرس، کارشناس بودجه حزب سوسیال دموکرات آلمان خواهان آن است که درصورت اثبات یاری غیرقانونی به آلترناتیو برای آلمان، آلیس وایدل استعفا دهد.

کاهرس در این باره گفته است: ماجرای یاری مالی باید روشن گردد. وایدل باید استعفا دهد؛ اگر ثابت گردد که این یاری مالی غیرقانونی بوده است. کارشناس بودجه حزب سوسیال دموکرات آلمان خواهان آن شده که مجلس نمایندگان آلمان این مورد را زیر نظر گیرد.

بریتا هاسلمان، مسئول امور پارلمانی حزب سبزهای آلمان، نیز از حزب آلترناتیو برای آلمان خواهان شفاف سازی پرونده یاری های مالی به این حزب شده است. هاسلمان در گفت وگو با خبرنگار روزنامه آلمانی هندلزبلات در این باره گفت، رهبری این حزب دیگر نمی تواند خود را بی اطلاع نشان دهد.

مسئول امور پارلمانی حزب سبزهای آلمان در ادامه گفت برای نخستین بار نیست که صحبت از یاری های مالی غیرقانونی در ارتباط با حزب پوپولیست و راست گرای آلترناتیو برای آلمان مطرح می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "یاری 130 هزار یورویی به حزب راستگرای آلمان دردسرساز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری 130 هزار یورویی به حزب راستگرای آلمان دردسرساز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید