آرامکو تولید کامل خود را از سرگرفته است

به گزارش وبلاگ ورامین، یک مدیر نفتی عربستان مدعی شد آرامکو تولید کامل خود را از سرگرفته است و ظرفیتش به سطح پیش از حملات پهپادی یمن به تاسیساتش در 14 سپتامبر بازگشته است.

آرامکو تولید کامل خود را از سرگرفته است

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل دانشجو به نقل از رویترز، ابراهیم البوعینین، مدیر ارشد بازوی تجاری آرامکو مدعی شد این شرکت تولید کامل خود را از سرگرفته است و ظرفیتش به سطح پیش از حملات به تاسیساتش در 14 سپتامبر بازگشته است.

وی در کنفرانس خبری در شهر فجیره امارات گفت: ظرفیت تولید نفت در 25 سپتامبر ازسرگرفته شده است. تولید نفت به سطح پیش از حملات حدود 9.7 میلیون بشکه در روز و حتی اندکی بیشتر برای پر کردن مجدد ذخایر بازگشته است.

عربستان در ماه آگوست 9.78 میلیون بشکه نفت در روز استخراج کرده بود.

البوعینین گفت: تا 25 سپتامبر، ما توانستیم تمامی ظرفیت خود را که پیش از حملات داشتیم، ازسربگیریم.

پهپاد های یمنی در 14 سپتامبر به تاسیسات نفتی عربستان در مناطق البقیق و الخریص حمله کردند و تولید نفت این کشور 50 درصد کاهش یافت و به روزانه 5.7 میلیون بشکه در روز رسید.

هفته پیش، رویترز به نقل از یک منبع آگاه نوشت عربستان بیش از 75 درصد تولید نفت از دست رفته پس از حملات به تاسیسات نفتی اش را از سرگرفته است و تا اوایل هفته آینده تمام تولید خود را از سر خواهد گرفت.

این درحالی است که هفته پیش، ریاض از عراق 20 میلیون بشکه نفت درخواست کرد و به پالایشگاه های ژاپنی بیان نمود که نفت سبک برای تحویل ندارد و باید نفت سنگین تحویل بگیرند.

از طرفی از تاخیر ده روزه در تحویل محموله ها به مشتریان خود خبر داد.

این کشور که صادرکننده خالص گازوئیل بود، به واردکننده این محصول و سایر فرآورده های نفتی تبدیل شد

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آرامکو تولید کامل خود را از سرگرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرامکو تولید کامل خود را از سرگرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید