با این سبزی خوشمزه استخوان هایتان سریع تر جوش می خورند!

به گزارش وبلاگ ورامین، مهر/ افراد مبتلا به دیابت نه تنها در معرض ریسک بالا شکستگی استخوان هستند بلکه فرایند بهبودشان هم در مقایسه با جمعیت عمومی طولانی تر است.

با این سبزی خوشمزه استخوان هایتان سریع تر جوش می خورند!

محققان دانشگاه پنسیلوانیا در کوشش برای یافتن راهی برای درمان خوراکی هستند تا بتوانند شکستگی استخوان را در بیماران مبتلا به دیابت سریع تر بهبود بخشند.

دکتر هنری دنیل، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: ما به راه حلی مقرون به صرفه، آسان و امکان پذیر در این زمینه رسیدیم.

وی در ادامه می افزاید: در طول 50 سال گذشته، تزریق انسولین نوترکیب انسانی که در مخمر یا باکتری فراوری می شد، جان میلیون ها نفر را نجات می داد اما این محصول برای بیش از 90 درصد جمعیت دیابتی دنیا مقرون به صرفه نیست.

انسولین، هورمون پروتئینی است که پانکراس (لوزالمعده) فراوری می نماید و این هورمون به تبدیل گلوکز بدن به انرژی یاری می نماید. در افراد دیابتی این هورمون فراوری نمی گردد و گلوکز تشکیل شده موجب بروز مسائل جدی برای سلامت می گردد.

تیم تحقیق در این مطالعه، پروتئین های خاصی را به سلول های گیاهی وارد کردند. سپس گیاه آغاز به تجلی آن ژن در سلول هایش کرد. زمانیکه گیاه پروتئین را در برگ هایش فراوری می نماید افراد می توانند از آن برای درمان خوراکی استفاده کنند.

در این مطالعه خاص، تیم تحقیق پروتئین موسوم به IGF-1 (فاکتور -1 رشد شبه انسولین انسانی) را که نقش اساسی در رشد و ترمیم ماهیچه و استخوان ایفا می نماید، معرفی کردند.

آنها با استفاده از متد خاصی، IGF-1 و CTB (پروتئینی که به انتقال پروتئین های ترکیب شده در جریان خون از سیستم گوارش یاری می نماید) را در برگ های کاهو متجلی کردند و ژن مقاوم به آنتی بیوتیک را حذف کردند.

زمانیکه کاهو رشد کرد، محققان گیاه را به صورت خشک منجمد کردند و برگ هایش را برای فراوری داروی با ماندگاری 3 سال پودر کردند.

درمان با این دارو موجب رشد چندین نوع سلول از جمله سلول های موردنیاز برای ساخت استخوان ها در سلول های موش و انسان شد.

زمانیکه این دارو به موش ها داده شد، میزان IGF-1 افزایش یافت. زمانیکه موش های مبتلا به دیابت با این دارو تغذیه شدند، علائم بهبودی سریع در حجم و تراکم استخوان ها مشاهده شد.

محققان امیدوارند از این دارو بتوانند برای مسائلی نظیر پوکی استخوان و بازسازی استخوان ها بعد از سرطان هم استفاده کنند.

منبع: همگردی

به "با این سبزی خوشمزه استخوان هایتان سریع تر جوش می خورند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این سبزی خوشمزه استخوان هایتان سریع تر جوش می خورند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید