توصیه لاوروف به غرب: به جای تحریم به مذاکره روی آورید

به گزارش وبلاگ ورامین، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه ای ضمن تشریح سیاست خارجی مستقل روسیه طی 15 سال گذشته، یادآور شد که کشورهای غربی تلاش می کنند مانع از به نتیجه رسیدن این سیاست شوند و برای آن به هر بهانه ای متوسل می شوند.

توصیه لاوروف به غرب: به جای تحریم به مذاکره روی آورید

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ورامین به نقل از خبرگزاری اینترفکس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی راشا تودی گفت که شرکای غربی در تلاشند تا مسکو را از حق معین آینده خود محروم کنند، آنها رژیم تحریم ها را اعمال می کنند، ولی روسیه به نوبه خود آنها را به مذاکره فرا می خواند. به گفته وی، قصد کشورهای غربی پنهان نیست و آنها همه تلاش خود را بکار می بندند تا مسکو در سیاست خارجی خود به نتایج مثبت نرسد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی وبلاگ ورامین بخوانید. (کلیک کنید)

لاوروف در این مصاحبه که متن آن در سایت رسمی وزارت خارجه روسیه منتشر شده، گفت: شرکای غربی ما دیگر عادت ها و اهداف خود در عرصه سیاست خارجی را ثابت کرده اند. این اهداف به هیچ وجه به کمک به حل و فصل مناقشات در جهت تأمین منافع مردم این یا آن منطقه از جهان ارتباطی ندارند، بلکه به تمایل آنها برای تقویت اعتبار و ارتقای کاذب وجهه آنها مرتبط است.

به عقیده وزیر خارجه روسیه، قدرت های غربی رقابت عادلانه در هر کجا و در هر چیزی را دوست ندارند. غربی ها در پاسخ به پیشنهادات مربوط به ایجاد معیارهای قابل قبول همه و قابل استفاده در همه جا، ایده هایی را مطرح می کنند که در واقع به عنوان ابزاری برای اعمال فشار بر دیگران مورد استفاده قرار می گیرد

لاوروف اضافه کرد: به جای این کار، مذاکره کنید. هر توافقی با ماهیت جهانی هر چقدر که رسیدن به آن طول بکشد، همواره پایدار، سازگار و تحقق پذیر خواهد بود. این در حالی است که سیاست اعمال تحریم های یکجانبه به نتیجه نخواهد رسید، بلکه فقط به رویارویی بیشتر منجر می شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در عین حال با تأکید اینکه مسکو برای هر نوع تغییر اوضاعی آمادگی دارد. گفت: البته من از این مسئله اطمینان دارم که هنوز بهانه های زیادی برای اتهامات علیه روسیه وجود خواهد داشت. غربی ها می دانند که چگونه نه تنها به دنبال پیدا کردن آنها باشند، بلکه آنها را نیز از آب هم که شده درآورده است. همتایان غربی ما حدی در این زمینه نمی شناسند.

سرگئی لاوروف یادآور شد که روسیه، طی 15 سال گذشته در روبرو با غرب به عنوان یک قدرت کاملاً مستقل برخورد کرده است، در حالی که در این رابطه با مخالفت های مداوم روبرو شده است.

وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ به سئوالی درباره مهمترین حوادث در عرصه سیاست خارجی، توضیح داد: این آگاهی کلی در غرب وجود دارد که روسیه یک قدرت کاملاً مستقل است. روسیه در وهله نخست، همواره دارای منافع ملی خود است و در عین حال این آمادگی را دارد که بر اساس قوانین بین المللی صادقانه و منصفانه آنها را با منافع ملی هر کشور دیگری مطابقت دهد، اما هرگز آنها را بر منافع خود ارجح نمی داند. ظرف 15 سال گذشته، این مهمترین اتفاقی است که در عرصه سیاست خارجی روسیه و در فضای رسانه ای که روابط روسیه و غرب را پوشش می دهد، اتفاق افتاده است. البته این فرایند هنوز کامل نشده و مسکو با مخالفت های دائمی از خارج روبرو است.

به گفته وی، کشورهای غربی تلاش خود برای سلب حق روسیه در معین آینده خود را رها نکرده و همواره سعی دارند تا سناریوهای مختلفی را برای تغییر حکومت در روسیه ترویج دهند و اکنون دیگر این هدف خود را پنهان نمی کنند.

لاوروف تأکید کرد: تمامی این اقدامات برای جلوگیری از سیاست خارجی مستقل روسیه، از جمله در حوزه خارج نزدیک که منافع حیاتی روسیه روی آن متمرکز است و ممانعت از دستیابی به نتایج مثبت این سیاست در حال انجام است. شرکای غربی اهداف واقعی سیاست خارجی خود را کشف کرده اند و تمایل برای کسب امتیازات تبلیغاتی در سیاست خارجی غرب مدتهاست که به جوهره اصلی برخورد آنها به حل و فصل مناقشات تبدیل شده و در این بین، منافع مردم مناطق مورد توجه قرار ندارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "توصیه لاوروف به غرب: به جای تحریم به مذاکره روی آورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه لاوروف به غرب: به جای تحریم به مذاکره روی آورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید