در منطقه ها میانه تهران آپارتمان زیر 30 میلیون تومان وجود ندارد

به گزارش وبلاگ ورامین، تهران (پانا) - رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران می گوید در منطقه ها میانه شهر تهران آپارتمان زیر 30 میلیون تومان وجود ندارد و علت آن این است که قیمت تمام شده مسکن در کشور بالا است، بنابراین باید راهکاری برای کاهش قیمت تمام شده ساخت در کشورایجاد گردد که یکی از راه های آن صنعتی سازی است.

در منطقه ها میانه تهران آپارتمان زیر 30 میلیون تومان وجود ندارد

ابوالفضل روغنی گلپایگانی، رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در گفت وگو با پانا با بیان اینکه سازندگان مسکن داخلی و انبوه سازان نشا ن داده اند که در مسکن مهر پیشرفت مناسبی در اجرای این پروژه نداشته اند، اظهار کرد: البته یکی از دلایل عدم پیشرفت مناسب در اجرای مسکن مهر اختلاف نظر سازندگان با دولت در بحث قیمت بوده است و طبیعی است که قیمت تمام شده ساخت آن ها باید به صورت منطقی محاسبه می شد و نرخ تورم سالانه نیز در آن در نظر گرفته می شد.

با ورود خارجی ها به ساخت پروژه نهضت مسکن موافق هستم اما منوط به آنکه به منابع انسانی کشور آسیب وارد نکند و ضمن افزایش کیفیت زمینه تسریع در اجرای پروژه فراهم گردد

روغنی گلپایگانی اعلام کرد: قیمت تمام شده ساخت در مسکن مهر 300 هزار تومان معین شده بود به همین علت سازندگان از کیفیت کار کاسته و این پروژه ها عمر مفید لازم را نیز نخواهند داشت.

وی توضیح داد: با ورود خارجی ها به ساخت پروژه نهضت مسکن موافق هستم اما منوط به آنکه به منابع انسانی کشور آسیب وارد نکند و ضمن افزایش کیفیت زمینه تسریع در اجرای پروژه فراهم گردد.

از تجربه چین در ساخت مسکن استفاده کنیم

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با بیان اینکه چین برترین بندرگاه ها، اتوبان ها و ساختمان ها را در اختیار دارد و کیفیت بالایی در ساخت پروژه های عمرانی دارد، توضیح داد: تکنولوژی، منابع انسانی و تامین اقتصادی از جمله موضوعاتی است که برای اجرای پروژه های ایچنینی در کشور ما با ضعف ساختار روبرو است بنابراین بهتر است انبوه سازان خویشتن داری نمایند و با در یک همکاری گروهی و جوینت خارجی بتوان سرعت لازم را در اجرای این پروژه به کار برد.

وی بیان کرد: نقش دولت در اجرای این پروژه نهضت مسکن استراتژی کلان است و این بخش خصوصی است که می تواند شریک اقتصادی و تجاری پیدا کند و با توجه به سالانه یک میلیون ازدواج مسکن مناسب برای آنها را ایجاد کرد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "در منطقه ها میانه تهران آپارتمان زیر 30 میلیون تومان وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در منطقه ها میانه تهران آپارتمان زیر 30 میلیون تومان وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید