ردمی K50 با دایمنسیتی 8100 در انجام بازی بهتر از گلکسی S22 اولترا و آیپد ایر 5 ظاهر شد

به گزارش وبلاگ ورامین، ردمی K50 چند هفته قبل به عنوان اولین محصول مجهز به تراشه قدرتمند دایمنسیتی 8100 رونمایی و راهی بازار شد. حال به نظر می رسد این گوشی توانسته حتی گلکسی S22 اولترا و آیپد ایر 5 را هم در تست بازی پشت سر بگذارد.

ردمی K50 با دایمنسیتی 8100 در انجام بازی بهتر از گلکسی S22 اولترا و آیپد ایر 5 ظاهر شد

مدیاتک طی یکی دو سال اخیر از لحاظ طراحی تراشه پیشرفت فوق العاده ای داشته است. از جمله برترین تراشه های این شرکت می توان به دایمنسیتی 1200، دایمنسیتی 9000 و سری 8000 اشاره نمود که مدیاتک از دسته آخر به عنوان تراشه های بالارده خود یاد می نماید و نه پرچم دار که در حال حاضر لقب دایمنسیتی 9000 است. قرار است گوشی های پرچم دار مدل استاندارد یا میان رده های پریمیوم، از تراشه دایمنسیتی 8100 به عنوان قلب تپنده بهره ببرند که یکی از این گوشی ها، ردمی K50 است.

ردمی K50 در دسته همین گوشی ها قرار می گیرد که دایمنسیتی 8100 را به عنوان قلب تپنده در اختیار دارد. این تراشه برای گیمینگ بسیار عالی است و طبق توضیحات مدیاتک، حتی از اسنپدراگون 888 هم عملکرد بهتری دارد. زمانی بود که تراشه های مدیاتک در انجام بازی ها، پایین تر از اسنپدراگون های کوالکام قرار می گرفتند چرا که بازی ها برای تراشه های این شرکت بهینه نمی شدند اما گویا داستان فرق نموده چون به نظر می رسد این تراشه که به عنوان رقیبی برای اسنپدراگون 888 شناخته می گردد، حتی توانسته اسنپدراگون 8 نسل 1 و M1 اپل را در انجام بازی Apex Legends Mobile پشت سر بگذارد. نتیجه جالبی که باور آن حتی با در اختیار داشتن اسناد هم سخت است.

این طور که به نظر می رسد، دایمنسیتی 8100 فوق العاده بهینه و عملکرد آن در دنیای واقعی شبیه به اسنپدراگون 888 است. با این تفاوت که خیلی کمتر به نقطه ای می رسد که در آن معمولا از توان پردازشی پردازنده ها کاسته می گردد تا از داغ شدن بیش از حد دستگاه جلوگیری گردد. دقیقا همین بهینه بودن بالاست که باعث شده عملکرد این تراشه از پرچم دار کوالکام هم بهتر باشد.

ردمی K50 با این تراشه توانست در انجام بازی Apex Legends Mobile، به میزان فریم 59.5 دست پیدا کند. این در حالی است که آیپد ایر 5 با تراشه قدرتمند M1 و S22 اولترا با اسنپدراگون 8 نسل 1 توانستند به ترتیب به میزان فریم 59.4 و 57.4 دست پیدا نمایند. هر دوی این تراشه ها از لحاظ بیشینه قدرت پردازشی بسیار بهتر از دایمنسیتی 8100 هستند اما هیچ یک از آن ها نمی توانند به خوبی تراشه مدیاتک، عملکرد خوب خود را تحت فشار سنگین حفظ نمایند. در نتیجه خیلی زود از توان آن ها کاسته می گردد تا گوشی یا تبلت داغ نگردد.

تفاوت بین این گوشی ها زمانی عجیب تر می گردد که بدانید ردمی K50 با این پردازنده توانست بیش از 100٪ بهینه تر از آیپد ایر 5 و 80٪ بهینه تر از گلکسی S22 اولترا باشد. بدین ترتیب حتی اگر نماینده های اپل و سامسونگ در برترین حالت خیلی هم از ردمی K50 بهتر باشند، بعد از گذشت مدتی استفاده سنگین نه تنها با آن برابر بلکه ضعیف تر هم ظاهر می شوند. در عمل، ردمی K50 توانست در این تست، دمای خود را روی 39.2 درجه نگه دارد که عالی است در حالی که رقبا (به ترتیب آیپد و گلکسی) به دمای 44.2 و 44.8 رسیدند که خیلی گرم تر است و تفاوت را می توان کاملا حس کرد.

اینکه می بینیم دایمنسیتی 8100 تا این میزان عملکرد خوبی دارد بسیار خبر عالی به شمار میرود چرا که مدیاتک معمولا قیمت تراشه هایش را بسیار منصفانه در نظر می گیرد و طبیعتا هر گوشی که به آن مجهز گردد، با قیمت بسیار خوبی در دسترس قرار می گیرد. همین موضوع هم سبب می گردد کاربرانی که عاشق انجام بازی های ویدیویی هستند، مجبور نباشند هزینه گزافی را برای خرید گوشی هایی با تراشه های گران قیمت هزینه نمایند چرا که بعد از گذشت مدتی، این دایمنسیتی 8100 است که عملکرد بسیار بی نظیری از خود به نمایش می گذارد.

البته کوالکام در حال حاضر در حال کار روی تراشه ای میان رده و قدرتمند تحت عنوان اسنپدراگون 7 نسل 1 است. بعید به نظر می رسد با توجه به نتیجه ای که از دایمنسیتی 8100 شاهد هستیم، این تراشه بتواند در مقابل نماینده مدیاتک خیلی قدرتمند ظاهر گردد. هرچند کوالکام برای موفقیت باید فعلا از سامسونگ فاصله گرفته و به سراغ TSMC برود. البته که طراحی خود تراشه هم بسیار اهمیت دارد و فعلا به نظر می رسد مدیاتک در این زمینه خیلی بهتر از رقبای خود حتی اپل ظاهر شده است.

منبع: Notebookcheck

منبع: دیجیکالا مگ

به "ردمی K50 با دایمنسیتی 8100 در انجام بازی بهتر از گلکسی S22 اولترا و آیپد ایر 5 ظاهر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ردمی K50 با دایمنسیتی 8100 در انجام بازی بهتر از گلکسی S22 اولترا و آیپد ایر 5 ظاهر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید