رشد فروش آیپد در سه ماهه نخست 2021 ادامه داشته است

به گزارش وبلاگ ورامین، طبق جدیدترین گزارش شرکت کانترپوینت، فرایند صعودی فروش آیپد کماکان ادامه دارد. در این گزارش آمده که سهم بازار آیپد در سه ماهه نخست 2021 با افزایش 53 درصدی نسبت به سال گذشته به 37 درصد رسیده است. برای مقایسه باید بگوییم که در سه ماهه اول 2020 سهم بازار آیپد فقط 30 درصد بود.

رشد فروش آیپد در سه ماهه نخست 2021 ادامه داشته است

در این گزارش آمده در پی همه گیری کرونا، تقاضا برای خرید تبلت افزایش پیدا نموده و در این میان اپل و سامسونگ بیش از باقی شرکت ها از این افزایش تقاضا بهره مند شده اند. بخشی از این موفقیت به توجه ویژه اپل و سامسونگ به این حوزه برمی گردد ولی رقبای این دو شرکت در زمینه عرضه تبلت های متنوع حرف چندانی برای گفتن نداشته اند و بعلاوه باید به خروج بعضی شرکت ها از بازار تبلت هم اشاره کنیم.

در نمودار زیر می توانید ببینید که سهم شرکت های سامسونگ، اپل و لنوو در بازار تبلت نسبت به سه ماهه نخست 2020 افزایش داشته است. از طرف دیگر، باید به هواوی اشاره کنیم که از سهم 11 درصدی در سه ماهه اول 2020 به فقط 5 درصد در مدت مشابه 2021 رسیده است. بعلاوه باقی برندها هم طی این مدت با کاهش 10 درصدی سهم خود روبه رو شده اند که سامسونگ و اپل توانسته اند از این کاهش سهم آن ها بهره ببرند.

طبق این گزارش، تمام مدل های آیپد فروش بسیار خوبی داشته اند. گفته می گردد 56 درصد از این آمار فروش به مدل 2020 آیپد 10.2 اینچی تعلق دارد و آیپد ایر 4 و مدل های آیپد پرو هم به ترتیب 19 و 18 درصد از آمار فروش را تشکیل داده اند.

تحلیلگر ارشد شرکت کانترپوینت پیش بینی نموده که مدل های نو آیپد پرو که از چیپست M1 بهره می برند، در سه ماهه سوم 2021 می توانند فروش بسیار بالایی داشته باشند. در این میان باید به مسائل مربوط به کمبود جهانی تراشه و چالش های تأمین نمایشگرهای mini-LED اشاره کنیم که باید ببینیم آیا می توانند سرعت فراوری مدل های نو آیپد پرو را کاهش دهند یا نه.

منبع: GSM Arena

منبع: دیجیکالا مگ

به "رشد فروش آیپد در سه ماهه نخست 2021 ادامه داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد فروش آیپد در سه ماهه نخست 2021 ادامه داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید