رقابت با بخش های صنعتی و خصوصی در برنامه دانشگاه نیست

به گزارش وبلاگ ورامین، خبرنگاران/اردبیل رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: طبیعتا فعالیت های دانشگاه ها رقیب صنعت نیست بلکه این دو نقش مکمل یکدیگر را دارند و رقابت با بخش های صنعتی و خصوصی در برنامه های دانشگاه نیست.

رقابت با بخش های صنعتی و خصوصی در برنامه دانشگاه نیست

اسحاق رسولی در مصاحبه با وبلاگ ورامین، اظهار کرد: دانشگاه آزاد سعی دارد با توانمندسازی صنعت نقش توسعه گرا و ترویجی را ایفا نماید، چرا که نقش دانشگاه فراوری دانش و فناوری در زمینه های متعدد صنعتی و علمی است.

وی با اشاره به وجود منافع مالی در طرح های دانشگاه آزاد از جمله مزرعه پرورش گیاهان دارویی و طیور ارگانیک در راستای آموزش دانشجویان، گفت: به دلیل آن که مراکز تحقیقاتی دانشگاه بنگاه مالی نیست و پیگیر فعالیت های درآمدزایی نیستیم، اما با فعالیت های ارزش افزا و دانش بنیان به دنبال نوآوری و کارآفرینی در دانشگاه هستیم تا احتیاجهای استان را در این بخش تامین کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل فعالیت های کارآفرینی و اشتغال دانشگاه به ویژه در بین فارغ التحصیلان را یادآور شد و بیان نمود: ایجاد چهار حوزه استراتژیک از جمله مرکز تحقیقات گیاهان دارویی، مرکز تحقیقات آب، مرکز تحقیقات انرژی و مرکز تحقیقات فرهنگ و تمدن اسلامی - ایرانی که احتیاج اصلی استان اردبیل است، زمینه ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان این دانشگاه فراهم آمده است.

رسولی گفت: بخشی از فعالیت های اساتید و دانشجویان دوره های کارشناسی ارشد و دکترا به سمت فعالیت های پژوهشی و کاربردی سوق یافته که در کنار آن زمینه ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان این دانشگاه فراهم شده است.

وی ادامه داد: پس از تبدیل مزرعه تحقیقاتی سابق دانشگاه به مزرعه دانش بنیان و گردشگری سبز، پرورش گیاهان دارویی، میوه های گلخانه ای، به نژادی گونه خاص از بوقلمون، پرورش اسب و طراحی اقامتگاه های بوم گردی که از عمده ترین فعالیت های دانش بنیان ترویجی است، ما شاهد ایجاد اشتغال برای خیل کثیری از دانشجویان هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل ادامه داد: این مرکز همچنین 95 کارگاه را در سطح شهر مدیریت و پشتیبانی می نماید که برای حدود 200 نفر از فارغ التحصیلان در سطح استان اردبیل ایجاد اشتغال نموده است.

رسولی فعالیت دانشگاه و صنعت را همسو با یکدیگر دانست و اضافه نمود: ما این دو نهاد را رقیب هم نمی دانیم بلکه با ایفای نقش مکمل می توانند زمینه های متنوع اشتغال را در جامعه فراهم آورند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رقابت با بخش های صنعتی و خصوصی در برنامه دانشگاه نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت با بخش های صنعتی و خصوصی در برنامه دانشگاه نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید